juwel vision 180 Help!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
trijangel
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2018 15:15

juwel vision 180 Help!!

Bericht door trijangel »

Ik ben bezig met mijn Juwel vision 180, maar heb een blackout bij het inrichten.

De achterwand en bodem zitten er al in.
Welke planten en welke vissen zal ik gebruiken.
Ik heb van mijn oude bakje nog wat guppen en zwaartdragers.
Graag zou ik ook wat garnaaltjes erbij hebben en wat andere vissen.

Wie heeft wat tips!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: juwel vision 180 Help!!

Bericht door amber98 »

Ik heb je onderwerp even verplaatst naar visbestand voorleggen/samenstellen. Daar past het beter bij. Als je meer wil weten over planten kun je daar beter een ander onderwerp voor openen ;)

Aangezien je minimaal 3 weken moet indraaien zonder vis, heb je gelukkig nog even de tijd om na te denken over welk visbestand. Volgens mij heb je grind in de bak? (Of zand?) Met grind vallen de meeste bodembewoners namelijk af.

Wil je zowel de zwaarddragers als de guppen overzetten? Zo ja Dan kun je het beste je visbestand daarom heen bouwen. Deze vissen zwemmen veel midden/boven. Je kan hier nog een school middenzwemmers aan toevoegen. Denk aan kegelvlekbarbeel, paracheirodon simulans, hyphessobrycon amandae. Maar denk ook eens aan een school gymnocorymbus ternetzi als je geen nakomelingen wil van de levendbarende. Ze zijn niet echt gekleurd, maar eten perfect babyvisjes. ;)

Ik denk dat kleine garnalen opgegeten worden. Je kan wel kijken naar de iets grotere japonica garnalen :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
trijangel
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2018 15:15

Re: juwel vision 180 Help!!

Bericht door trijangel »

Amber bedankt voor de snelle reactie en sorry voor het verkeerd plaatsen van het onderwerp.

De guppen en zwaartdragers zijn nog niet zeker van een plek in het nieuwe aquarium.

Ik heb inderdaad grind in de bak ( zie foto’s )

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij ga ik waarschijnlijk een starters planten pakket kopen. weet alleen niet of dit verstandig is, maar dat vraag ik anders wel in het planten topic.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
trijangel
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2018 15:15

Re: juwel vision 180 Help!!

Bericht door trijangel »

Heb toch besloten dat er zeker garnalen ( liefst vuur ) in mijn bak komen. wat raden jullie aan welke vissen erbij kunnen/moeten.

vandaag ga ik ook planten halen zodat ik verder kan met mijn bak.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: juwel vision 180 Help!!

Bericht door amber98 »

Alleen een scholenvis voor de middenlaag en eventueel een scholenvis voor de bovenlaag. Echte blikvangers zullen deze op gaan eten..

Let goed op de planten die je koopt (Aangezien ik heb gemerkt dat je nog geen topic hebt gemaakt) veel verkochte planten vereisen veel licht en CO2 toevoeging.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”