Rio 300, ideeën?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door amber98 »

Heel wat websites, winkels en youtube filmpjes verder ben ik er nog steeds niet echt uit. Ik weet in ieder geval wel, dat ik voorlopig geen nieuwe scholenvis voor het midden toe ga voegen. De simulans en ternetzi mogen eerst nog wat verder "uitsterven" voordat ik daar nieuwe vissen voor ga halen.

Mij lijkt de epiplatys dageti nog steeds de leukste optie voor de bovenlaag. Helaas kan ik ze nergens in een winkel "for real" zien.. Ik heb al heel wat winkels bezorgt, maar niemand heeft ze standaard op voorraad. Ze kunnen wel besteld worden, maar dan is het ook de bedoeling dat ik ze daadwerkelijk koop (logisch). Echter weet ik nog niet of ze me in het echt bevallen en er zijn ook niet echt veel filmpjes over ze te vinden. Verder houd de vlindervis me ook nog steeds bezig, de stroming valt momenteel mee.

Verder ben ik nog aan het twijfelen, maar ik denk dat ik toch geen bicolor of frenatus toevoeg. Wel zou ik dan een koppel/harem cichliden toe willen voegen, maar welke? Iemand een idee wat waarschijnlijk goed zal gaan met de corydoras en de ancistrus?

Overzicht verdeeld over de lagen:
3m/?v epiplatys dageti OF 2x pantodon buchholzi
20à23x paracheirodon simulans EN 8x gymnocorymbus ternetzi
7x corydoras paleatus EN 12x corydoras panda EN 1x corydoras delphax EN 1m ancistrus sp red

Er liggen nu 2 nieuwe stukken spiderwood in te wateren. Zodra deze zinken, word de inrichting van de bak volledig omgegooid. Misschien komen er ook nog wat stenen in, maar ik weet nog niet welke. Ligt er ook aan wat ik nog aan plaats over heb. Ik ben ook van plan om elzenproppen of iets dergelijks toe te voegen, zodat de pH iets naar beneden gaat.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door Linda »

Verder ben ik nog aan het twijfelen, maar ik denk dat ik toch geen bicolor of frenatus toevoeg. Wel zou ik dan een koppel/harem cichliden toe willen voegen, maar welke? Iemand een idee wat waarschijnlijk goed zal gaan met de corydoras en de ancistrus?
:lol:

Laetacara dorsigera/curviceps
Nannacara anomala
Apistogramma Borellii
nannacara adoketa

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door amber98 »

Ik vind de 2 nannacara soorten wel interessant, daar ga ik eens wat meer over zoeken. Bij de apistogramma borelli vind in de opal variant mooi, maar apistogramma met ancistrus zou wel eens kunnen botsen.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door Erik1974 »

Als je bereid bent ver te reizen kan je de dageti bij Utaka in Amersfoort bekijken , daar zitten ze op dit moment in de winkel.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door amber98 »

Helaas is een rit van in totaal 4 uur toch wat te ver weg voor me om mogelijk met lege handen thuis te komen. Met openbaar vervoer is het minimaal 3 uur Helaas, anders was dat nog een optie geweest. Toch bedankt voor de tip, misschien word er toevallig iets gepland waardoor ik in de buurt ben ofzo. Handig om te weten dat zij ze hebben dan ;)

Ik zie inmiddels dat ik me wel de moeilijke visjes hebben uitgekozen uit je lijst Linda.. de adoketa is moeilijk leverbaar en kan erg agressief zijn, de anomala neemt mogelijk alleen levend voer aan. Misschien toch maar kijken of ik de borelli toch ga proberen

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door Erik1974 »

Ik heb de borelli ook gehad, prachtige vissen. Maar als je aan apisto's denkt neem dan ook de hongsloi mee in je overwegingen, super mooie vis en net als de borelli niet de meest agressieve apistogramma.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door Linda »

Of wat vindt je van de Dicrosus filamentosus? (Schaakbordcichlide)

Ik heb zelf de anomala gehad Amber.
Ze aten bij mij gewoon met de pot mee hoor :)

https://www.youtube.com/watch?v=6gDXa8h ... e&index=17

https://www.youtube.com/watch?v=8J3O-e9 ... Re&index=2

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door amber98 »

Blijkbaar heb je dan wel geluk gehad Linda, op andere fora en bij verschillende leveranciers lees ik dat ze mogelijk alleen levend voer accepteren. Levend kan ik ze helaas niet bieden, wel diepvries uiteraard. Het zijn prachtige vissen dat wel. Kriebels en twijfels :)

De hongsloi is ook leuk, weer een hele andere kleur dan de borelli.

D. Filamentosus is mooi, maar heb toch al meer voorkeuren naar andere vissen die opgenoemd zijn ;)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door Linda »

Sja, de rest moet je toch zelf doen 😉

Diepvries pakken ze ook inderdaad wel. Ik denk dat het je wel lukt.. Ik geloof niet dat ik meer geluk heb met vissen dan anderen hoor 😊

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door amber98 »

Zoals verwacht en waarvoor ik dit topic heb gemaakt, zijn er nu al weer heel wat meer opties bijgekomen waar ik zelf niet aan had gedacht of nog niet kende (ooit eens van de naam gehoord) bedankt dus al voor jullie input. :)

Ik heb een winkel gevonden in Hasselt waar staat dat ze momenteel dageti hebben, een half uurtje heen en weer rijden is nog wel te doen. Binnenkort maar even tijd maken om te gaan kijken. Misschien hebben ze ook nog andere interessante visjes.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door Linda »

Altijd leuk om de visjes in het echt te bekijken. Vooral wanneer je ze alleen nog maar op foto's hebt gezien.

Let niet op de kleuren hè!
Dat komt in hun nieuwe huis wel goed.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Rio 300, ideeën?

Bericht door amber98 »

Zeker niet, vermoedelijk is het meeste bijna wit met wat donkere vlekjes :) maar wil graag een beetje onderling gedrag en waterlaag zien.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”