vraag

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

vraag

Bericht door gerdeguelle »

De oude bak 120x50x50 wil ik gaan aanpassen voor een: zeilvin pleco en 7 cory's en wil er nog wat in doen maar daar kan ik niks van vinden namelijk de :
papegaaivis cichliden ( Apistogramma cacatuoides )
Afbeelding
Hier in het dorp heeft er namelijk een twee zitten maar die zitten erg eng .
Kunnen deze twee er bij of is dat te veel ??? of is de bak te klein ???
De bak op nieuw ingedeelt en de oude vissen in de 100 ltr quarantaine bak .
Afbeelding
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6240
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: vraag

Bericht door amber98 »

De vissen op foto zijn geen a. Cacatoides, de soort waar het blijkbaar om gaat (foto?) Is een cichlide die genetisch gemanipuleerd is en 20cm word. Ze zijn best agressief en daarom kun je ze beter niet overnemen voor in deze bak ;).

Je kan de corydoras nog wat uitbreiden en een scholen vis erbij zetten, misschien een soort die wat groter word dan de standaard kardinaaltetras. Denk aan bijvoorbeeld vissen zoals moenkhausia pittieri of gymnocorymbjs tenetzi

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: vraag

Bericht door gerdeguelle »

amber98 schreef: 07 feb 2018 13:15 De vissen op foto zijn geen a. Cacatoides, de soort waar het blijkbaar om gaat (foto?) Is een cichlide die genetisch gemanipuleerd is en 20cm word. Ze zijn best agressief en daarom kun je ze beter niet overnemen voor in deze bak ;).

Je kan de corydoras nog wat uitbreiden en een scholen vis erbij zetten, misschien een soort die wat groter word dan de standaard kardinaaltetras. Denk aan bijvoorbeeld vissen zoals moenkhausia pittieri of gymnocorymbjs tenetzi
Deze keus vind mijn vrouw niet mooi :?
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6240
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: vraag

Bericht door amber98 »

Wat betreft grote vissen zijn er niet veel soorten die in een bak van 120cm kunnen.. misschien een koppel dorsigera laetacara? Linda hier op het forum heeft ook een koppel en lijkt succesvol bij corydoras te kunnen (is bij veel cichliden geen goede combinatie namelijk)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: vraag

Bericht door gerdeguelle »

amber98 schreef: 07 feb 2018 16:44 Wat betreft grote vissen zijn er niet veel soorten die in een bak van 120cm kunnen.. misschien een koppel dorsigera laetacara? Linda hier op het forum heeft ook een koppel en lijkt succesvol bij corydoras te kunnen (is bij veel cichliden geen goede combinatie namelijk)
Daty ziet er goed uit ja , meer tips we horen het graag :D
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: vraag

Bericht door Linda »

Oh hey ik lees mijn naam :D

Heeeeeeeeeeeeele leuke vissen inderdaad de dorsigera. En het woord agressief is ze vreemd. Ik heb ze samen met o.a. diamantgoerami's en momenteel nog maar één corydoras maar dat gaat inderdaad wel heel goed :lol:
Ze hebben wel veel tijd nodig om op kleur te komen. Ik heb een topic over ze gemaakt ik zoek hem op voor je.

Edit:
As promised.. https://aquafora.nl/viewtopic.php?f=16&t=13385

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”