gedachten visbestand

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: gedachten visbestand

Bericht door amber98 »

Hier kun je vrij weinig aan veranderen, als ze geproefd hebben en de plant is lekker, dan zal ie waarschijnlijk helemaal opgegeten worden.. vlagcichlides staan hierom bekend

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

amber98 schreef: 26 sep 2017 07:52 Hier kun je vrij weinig aan veranderen, als ze geproefd hebben en de plant is lekker, dan zal ie waarschijnlijk helemaal opgegeten worden.. vlagcichlides staan hierom bekend
Ja ik had ook zo iets gelezen maar als ik me de volgende x een vis leuk vind een beetje verder lezen dan mijn neus lang is .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Hoi allemaal .

Helaas heb ik de vlag cichlide er uit gedaan mijn planten vond die heel lekker en hij trok zo hard dat bijna alles los ging , maar een kijken wat ik nu ga doen .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: gedachten visbestand

Bericht door amber98 »

Bij een toekomstige soort beter een aantal sites en ervaringen doornemen. Op bijv hobbykwekers staat dit er duidelijk bij. Eigenlijk zonde dus dat je de vissen weer hebt moeten verhuizen, bij het lezen van een artikel had je dit dus kunnen voorkomen ;) volgende keer dus inderdaad eerst meer informatie zoeken voor je de dieren koopt ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Ja dat was fout van me :oops: ik dacht ook extra voer te kopen met veel planten er in dat aten ze wel maar meer aan de planten :x maar heb deze week een bak gezien met Apistogramma cacatuoides en daar ben ik nu aan het inlezen .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: gedachten visbestand

Bericht door Linda »

Jammer van de vlagcichlides..

Cacatouides zijn ook leuk.
Goed dat je je nu aan het inlezen bent. Helaas maken veel beginnende aquarianen die fout..

Ik weet niet wat je er verder nog bij zet, maar zijn kersenbuiken niet wat? Zijn heel kleurig en vrij makkelijk te houden. Wel goed inlezen of deze soort geschikt zou zijn voor jullie bak.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Linda schreef: 30 sep 2017 11:57 Jammer van de vlagcichlides..

Cacatouides zijn ook leuk.
Goed dat je je nu aan het inlezen bent. Helaas maken veel beginnende aquarianen die fout..

Ik weet niet wat je er verder nog bij zet, maar zijn kersenbuiken niet wat? Zijn heel kleurig en vrij makkelijk te houden. Wel goed inlezen of deze soort geschikt zou zijn voor jullie bak.
Kersenbuik niet komen niet uit zuid Amerika die Cacatouides kan zeker in mijn bak ik heb genoeg planten alleen nog wat natuurlijke schuil mogelijk heden er in maken
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

Apisto's zijn gaaf, let wel op met andere bodemgerichte vissen, apisto's zijn erg aggressief als ze een nest hebben.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Erik1974 schreef: 30 sep 2017 14:36 Apisto's zijn gaaf, let wel op met andere bodemgerichte vissen, apisto's zijn erg aggressief als ze een nest hebben.
Daarom heb ik nog mijn twijvel over mijn cory
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: gedachten visbestand

Bericht door amber98 »

Cacatoides met Corys is geen aanrader. Als ze een territorium vormen, bunkeren de Corys daar gewoon doorheen. Ze kennen namelijk geen territorium gedrag. Wanneer de cacatoides (maar ook veel andere bodemgerichte cichliden) een nest hebben, wil dit regelmatig oorlog veroorzaken..

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

amber98 schreef: 30 sep 2017 15:47 Cacatoides met Corys is geen aanrader. Als ze een territorium vormen, bunkeren de Corys daar gewoon doorheen. Ze kennen namelijk geen territorium gedrag. Wanneer de cacatoides (maar ook veel andere bodemgerichte cichliden) een nest hebben, wil dit regelmatig oorlog veroorzaken..
Daar was ik ook bang voor maar we zoeken verder .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Ik heb alles nog eens hier doorgelezen maar vind het HEEL moeilijk om een goede keuze te maken .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

lex
1000+
1000+
Berichten: 4642
Lid geworden op: 12 mei 2012 16:02
Locatie: Maastricht

Re: gedachten visbestand

Bericht door lex »

Dat is ook wel lastig.
Wellicht is het een optie om ook even buiten de Cichliden om te kijken. De Colomesus asellus is een mooie Zuid-Amerikaanse kogelvis. Deze zijn echter niet heel gemakkelijk te houden, maar zeker niet onmogelijk. Linkje: http://www.kogelforum.nl/index.php?i=co ... us+asellus
Wat is nu precies je actuele visbestand?
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

lex schreef: 30 sep 2017 20:00 Dat is ook wel lastig.
Wellicht is het een optie om ook even buiten de Cichliden om te kijken. De Colomesus asellus is een mooie Zuid-Amerikaanse kogelvis. Deze zijn echter niet heel gemakkelijk te houden, maar zeker niet onmogelijk. Linkje: http://www.kogelforum.nl/index.php?i=co ... us+asellus
Wat is nu precies je actuele visbestand?
Wat ik nu heb zijn 30 kardinaal tetra , 10 roodkopzalm , 7 albino cory en 1 l 52

Kogelvis vind ik niks aan en die zitten ook wel eens aan planten zoeken naar slakken ,en Door mijn nieuwe pomp de jbl e 1502 een redelijk stroming .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: gedachten visbestand

Bericht door Linda »

Kogelvissen eten geen planten 😁
Het zijn echte rovers.

Ik vind het de meest interessante vissen qua gedrag die er zijn. Ze zijn ook erg intelligent.
Maar je moet er inderdaad wel van houden 😊

En ja, een visbestand uitzoeken is errrrg moeilijk. Maar ook wel weer erg leuk om te doen!

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”