gedachten visbestand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Linda schreef: 30 sep 2017 20:56 Kogelvissen eten geen planten 😁
Het zijn echte rovers.

Ik vind het de meest interessante vissen qua gedrag die er zijn. Ze zijn ook erg intelligent.
Maar je moet er inderdaad wel van houden 😊

En ja, een visbestand uitzoeken is errrrg moeilijk. Maar ook wel weer erg leuk om te doen!
ik bedoelde met de planten dat de planten het hard hebben als de kogelvisjes naar slakken zoeken heb wat over die dieren gelezen maar deze worden het echt niet .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Hoi allemaal .

Nou lezen en lezen en veel YouTube kijken met mijn vrouw maar we blijven alle twee de maanvis mooi vinden ik weet dat ik aan het minima zit van aquarium 120x50x50 , als ik nu een koppel maanvissen er in zet en geen groep kan het dan wand ik zie bakken met maanvissen die kleiner zijn dan mijn bak .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: gedachten visbestand

Bericht door amber98 »

Om een koppel erin te zetten moet je met een groep beginnen, na een tijdje is het koppel duidelijk en moet je de rest wegdoen. Echter blijft je bak vrij laag en heb je met de andere vissen geen ruimte om de groep op te laten groeien. Bovendien is een koppel maanvissen nog steeds 100L samen en moet je dus rekening ermee houden dat er minder andere vissen bij kunnen. Qua ruimte zouden dan enkel de "koi" variant geschikt zijn, deze blijven iets kleiner.

Maanvissen en ook andere vissen worden in allerlei bakmaten gehouden, veel mensen houden er geen rekening mee dat vissen moeten groeien. Zo worden bijvoorbeeld sluierstaarten vaak in kommen van 10L gehouden terwijl dit minimaal jou bak zou moeten zijn. Goudvissen worden in een kom vaak maar 1 of 2 jaar oud door de omstandigheden, terwijl dit 30 zou moeten worden. Hetzelfde geld voor maanvissen en vele andere ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

amber98 schreef: 09 okt 2017 12:35 Om een koppel erin te zetten moet je met een groep beginnen, na een tijdje is het koppel duidelijk en moet je de rest wegdoen. Echter blijft je bak vrij laag en heb je met de andere vissen geen ruimte om de groep op te laten groeien. Bovendien is een koppel maanvissen nog steeds 100L samen en moet je dus rekening ermee houden dat er minder andere vissen bij kunnen. Qua ruimte zouden dan enkel de "koi" variant geschikt zijn, deze blijven iets kleiner.

Maanvissen en ook andere vissen worden in allerlei bakmaten gehouden, veel mensen houden er geen rekening mee dat vissen moeten groeien. Zo worden bijvoorbeeld sluierstaarten vaak in kommen van 10L gehouden terwijl dit minimaal jou bak zou moeten zijn. Goudvissen worden in een kom vaak maar 1 of 2 jaar oud door de omstandigheden, terwijl dit 30 zou moeten worden. Hetzelfde geld voor maanvissen en vele andere ;)
Ik wil alleen nog die maanvis er in doen en dan houd het op met vissen .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: gedachten visbestand

Bericht door amber98 »

Je huidige visbestand met een koppel maanvissen word veel. 2x per week water verversen of 1x veel zal voor de vissen prettig zijn. Begin je met een groep (8 stuks)
Dan zal minimaal om de dag water verversen een must zijn tot 6 een ander huis krijgen. Het blijft uiteindelijk je eigen keuze

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

amber98 schreef: 09 okt 2017 22:09 Je huidige visbestand met een koppel maanvissen word veel. 2x per week water verversen of 1x veel zal voor de vissen prettig zijn. Begin je met een groep (8 stuks)
Dan zal minimaal om de dag water verversen een must zijn tot 6 een ander huis krijgen. Het blijft uiteindelijk je eigen keuze
Ik krijg nu van meerdere kanten dat het niet kan maar wil gewoon een mooi vis bestand en vooral voor de vrouw en een dwerg cichlide word het dan ook niet haalbaar ?
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Hoi allemaal.

ik zit een beetje in de knop nu wie kan me helpen de goede keus te maken vissen voor bij mijn vissen wat ik nu heb . :? :?
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

gerdeguelle schreef: 09 okt 2017 22:47
amber98 schreef: 09 okt 2017 22:09 Je huidige visbestand met een koppel maanvissen word veel. 2x per week water verversen of 1x veel zal voor de vissen prettig zijn. Begin je met een groep (8 stuks)
Dan zal minimaal om de dag water verversen een must zijn tot 6 een ander huis krijgen. Het blijft uiteindelijk je eigen keuze
Ik krijg nu van meerdere kanten dat het niet kan maar wil gewoon een mooi vis bestand en vooral voor de vrouw en een dwerg cichlide word het dan ook niet haalbaar ?
Een dwergchiclide kan wel, op de eerste pagina had ik deze voorgesteld:
Microgheophagus altispinosa aanraden of een laetacara soort, of vind je dat niks?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: gedachten visbestand

Bericht door Linda »

Ik kan de laetacara Dorsigera erg aanbevelen. Ze zijn in het begin wat timide en misschien nog niet mooi op kleur, maar eenmaal op kleur, wauw!
Qua gedrag zijn ze ook erg leuk en je kunt er zelfs een groepje van houden.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Linda schreef: 10 okt 2017 16:24 Ik kan de laetacara Dorsigera erg aanbevelen. Ze zijn in het begin wat timide en misschien nog niet mooi op kleur, maar eenmaal op kleur, wauw!
Qua gedrag zijn ze ook erg leuk en je kunt er zelfs een groepje van houden.
Wij gaan voor deze eens kijken waar ik ze uit kan hallen .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: gedachten visbestand

Bericht door Linda »

Bij de Maanvis in Nijmegen hebben ze ze momenteel. En hele mooie ook met het potentieel heel mooi te worden. Mooier dan die van mij😅

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Linda schreef: 10 okt 2017 17:50 Bij de Maanvis in Nijmegen hebben ze ze momenteel. En hele mooie ook met het potentieel heel mooi te worden. Mooier dan die van mij😅
Als ik zoek vind die niks heb ook geen auto om de dieren te halen dus moet kijken in de buurt .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: gedachten visbestand

Bericht door Linda »

http://www.demaanvis.nl/demaanvis/

Waar woon je ergens? Misschien zit er iets in de buurt.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Linda schreef: 10 okt 2017 18:12 http://www.demaanvis.nl/demaanvis/

Waar woon je ergens? Misschien zit er iets in de buurt.
Landgraaf Limburg
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: gedachten visbestand

Bericht door Linda »

Er zitten hier genoeg Limburgers, die zullen wel wat weten toch?

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”