gedachten visbestand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Erik1974 schreef: 30 aug 2017 20:18 Dit is een lijst van seriously fish van vissen die samen met de kardinalen voorkomen.
It occurs alongside hundreds of other species but some of those occurring in the Río Orinoco and available in the aquarium trade include Corydoras delphax, Platydoras costatus, Baryancistrus beggini, Hypancistrus inspector, Panqolus maccus, Panaque nigrolineatus, Hemigrammus rhodostomus, H. stictus, Hyphessobrycon sweglesi, Pristella maxillaris, Copella nattereri, Biotodoma wavrini, Geophagus dicrozoster, Heros severus, Mesonauta insignis, Satanoperca daemon and Uaru fernandezyepezi
Super Dank u ik ga er morgen met haar naar kijken Dank je .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: gedachten visbestand

Bericht door amber98 »

Kijk zeker ook eens naar een pleco om toe te voegen. Veel L nummers komen uit zuid amerika. En kunnen best goed hogere temperaturen aan. Verder zijn ze goed te combineren met zowel corydoras als cichliden. Welke combinatie je gaat maken, maakt dus niet veel uit. Let wel goed op dat je een soort kiest die max 15cm word. Om problemen te voorkomen kun je beter 1 lnummer kopen. Een solitair visje dus. Je kunt denken aan bijv ancistrus dolichopterus of L144. Hier heb je verschillende varianten van. Je hebt bijv ook albino varianten die wat geel zijn van kleur. Ikzelf heb een ancistrus sp red variant, deze is diep oranje van kleur. Aangezien ze best groot worden en je voor een opvallende kleur kan kiezen, is het misschien een leuke toevoeging aan jullie toekomstige visbestand ;)

Corydoras sterbai is een soort die hoge temperaturen prettig vind en makkelijk te vinden is in de winkels. Worden 8cm.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Hoi allemaal .

Ten eerste dank voor het meedenken wat wel en niet kan , we hebben weer een lijst wat we wel zien zitten en ook veel filmpjes bezocht om het gedraag een beetje te zien van de vissen .

Kardinaal tetra. 30 stuks
Mesonouta insinis. een koppel
op de grond een Lnummer zijn we nog niet goed uit

Zijn er aanvullingen dan horen wij het graag van jullie .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

Leuke vis die insinis! Op de bodem kan je dan kiezen tussen cory's of een apisto soort, samen met een L-nummer heb je dan een mooi bestand denk ik. Ik zie trouwens wel op Hobbykwekers dat 1 man met meerdere vrouwen wordt aangeraden.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: gedachten visbestand

Bericht door amber98 »

Erik1974 schreef: 31 aug 2017 10:06 Ik zie trouwens wel op Hobbykwekers dat 1 man met meerdere vrouwen wordt aangeraden.
Ik neem aan dat dit over de Insinis gaat? L nummers namelijk niet

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

amber98 schreef: 31 aug 2017 17:28
Erik1974 schreef: 31 aug 2017 10:06 Ik zie trouwens wel op Hobbykwekers dat 1 man met meerdere vrouwen wordt aangeraden.
Ik neem aan dat dit over de Insinis gaat? L nummers namelijk niet
Yep!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: gedachten visbestand

Bericht door amber98 »

Het zou op beide manieren opgevat kunnen worden, vandaar :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Ik begreep het dus goed pffff vraag heeft iemand al eens vissen gekocht bij heevis ?
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Hoi allemaal .

Ik heb dit weekend enkele vissen er al in zitten vrijdag had ik 30 kardinaal tetra en een L nummer 52 er in geplaatst en zondag heb ik 9 Alpino cory's er in gedaan alleen vind ik die cory's erg veel door de bak zwemmen .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

Had je de bak al wel 3 weken draaien?

Cory's zijn altijd heel zenuwachtig als ze net in een bak zitten, dit wordt wel minder na verloop van tijd. Geef ze anders wat heel fijn voer zodat ze de hele bak door moeten om eten te vinden.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Erik1974 schreef: 04 sep 2017 11:39 Had je de bak al wel 3 weken draaien?

Cory's zijn altijd heel zenuwachtig als ze net in een bak zitten, dit wordt wel minder na verloop van tijd. Geef ze anders wat heel fijn voer zodat ze de hele bak door moeten om eten te vinden.

Ik had iets meer dan twee weken al het water er in .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

Heb je een meetset in huis? Een aquarium moet je altijd 3 weken indraaien voordat je er vis in doet, en dat doe je dan rustig aan zodat de filter de benodigde bacterieen op kan bouwen.

Je hebt nu in 1 keer 40 vissen toegevoegd, dat zou wel eens mis kunnen gaan. Meet je bak elke dag (of liefs 2x per dag) op nitriet, als je nitriet meet dan meteen 50% water verversen en dit dan elke keer doen als de nitriet meetbaar wordt. Deze moet altijd 0 zijn.

Het hoeft niet fout te gaan, vaak ghaat het gewoon goed, houdt het echter wel goed in de gaten, als je nitriet op gaat lopen ga je een boel vissen verliezen als je er niks aan doet.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Erik1974 schreef: 04 sep 2017 12:41 Heb je een meetset in huis? Een aquarium moet je altijd 3 weken indraaien voordat je er vis in doet, en dat doe je dan rustig aan zodat de filter de benodigde bacterieen op kan bouwen.

Je hebt nu in 1 keer 40 vissen toegevoegd, dat zou wel eens mis kunnen gaan. Meet je bak elke dag (of liefs 2x per dag) op nitriet, als je nitriet meet dan meteen 50% water verversen en dit dan elke keer doen als de nitriet meetbaar wordt. Deze moet altijd 0 zijn.

Het hoeft niet fout te gaan, vaak ghaat het gewoon goed, houdt het echter wel goed in de gaten, als je nitriet op gaat lopen ga je een boel vissen verliezen als je er niks aan doet.
Dat ben ik aan het doen alles in orde .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

Top, hou het goed in de gaten dan moet het goedkomen!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Hoi allemaal .

Ik heb nu al ruim een week vlag cichlide in mijn bak zitten maar wat doe ik er aan dat die niet zo aan mijn planten eet , ik heb ook voer voor hem groen
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”