Vissen voor 60 liter aquarium?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Beginner2017
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2017 01:01

Vissen voor 60 liter aquarium?

Bericht door Beginner2017 »

Hoi,

ben net een beginneling, maar heb de Superfish Home 60 aquarium gekocht.

Afmetingen: (L x B x H) 58,5 x 32 x 42,5 cm.
Inhoud: 60 Liter

Ik wil deze vissen-garnalen houden:
5 x neon tetra
6 x guppy
3 x celestial pearl danio
5 x red cherry garnalen

Gaat dit? Of is dit teveel voor deze aquarium?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Groet

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Vissen voor 60 liter aquarium?

Bericht door amber98 »

Ik heb je onderwerp even verplaats naar visbestand voorleggen/samenstellen. Daar past het beter bij.

Zowel de neon tetra als de pareldanio zijn groepsdieren die met minimaal 10 stuks gehouden moeten worden. Dit geld ook voor de red cherry garnalen. Guppen zijn erg druk en krijgen heeeeeeel veel jongen. Dus je moet wel nadenken of je dat wil en waar je de jongen gaat laten ;)

Het beste kun je kiezen voor 1 scholenvis voor de middenlaag. De pareldanio is naar mijn mening leuker qua gedrag. Je zou door hun lengte best een 15 stuks erin kunnen zetten. Daarbij beginnen met 10 red cherry garnalen. En voor de bovenlaag dan evt de guppen als je het niet erg vind dat ze veel jongen krijgen, of je kun kijken naar een andere soort voor de bovenlaag. Bijv een groepje Pseudepiplatys annulatus?

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Vissen voor 60 liter aquarium?

Bericht door Erik1974 »

Ik sluit me aan bij het advies van Amber. Scholenvissen altijd houden in een zo groot mogelijke groep, dan voelen ze zich veilig en zul je ook het leukste gedrag zien. In een 60 liter bak zou je 6 stuks annulatus kunnen houden, 3 man en 3 vrouw zou ik dan doen. Deze vissen hebben wel drijfplanten nodig om uit elkaars zichtveld te kunnen komen.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”