Visbestand Juwel vision 260

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kris1982
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2017 09:42

Visbestand Juwel vision 260

Bericht door Kris1982 »

Hallo allemaal ,

Ik heb sinds kort een juwel vision 260 hiervoor had ik een rio 125,die het helaas begeven heeft ....
Ik heb hierin de visjes die ik gered heb na het grote ongeluk :(
5 Sumatranen
6 vijfstreep barbelen
10 neon tetra's
4 molly's
En 5 bloedvlek tetra's

Ik zou daarnaast ook graag nog wat makkelijke leuke kleurige vissen erbij hebben ,het is redelijk leeg zo .
Maar ik heb gehoord dat dat met barbelen niet gaat .
Ik vind antenne Baarsjes super ,alleen ben ik een luie aquarium liefhebber ( grotendeels door tijdgebrek )en heb begrepen dat dit moeilijke vissen zijn .
Dat zal hem dus niet worden ,maar wat kan nou wel ?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand Juwel vision 260

Bericht door amber98 »

Het beste kun je 1 scholengroep aanhouden voor het midden. Hoewel neons én bloedvlektetras ook nog wel gaan.

Je bak is nu al behoorlijk alles door elkaar. Je kan dan het beste de vijfstreepbarbelen en sumatranen wegdoen, deze worden vaak pestkoppen met zo'n laag aantal. (Of je moet andere soorten er voor opgeven en een van deze veel (!) uitbreiden) De neon tetras zijn prima, je zou ze nog wat kunnen uitbreiden. Als je de bloedvlektetras alsnog wil houden, kun je deze beter nog wat uitbreiden naar bijv 8 dan voelen ze zich net wat prettiger.

Wat voor bodem heb je? Afgerond grind: een groepje pangio kuhlii voor de bodem. Zand: een groepje corydoras (verschillende soorten mogelijk) of pangio kuhlli. Bij scherp grind is er echter geen bodemvis beschikbaar.

Antenne baarsjes zijn inderdaad niet aan te raden. Er moet vaal veel aan de waterwaardes worden veranderd. Dit kost veel moeite en zelfs dan willen ze nogal snel dood gaan, dus voor jou minder geschikt.

Dus ik raad aan:
4 mollies
15 (?) Neon tetras
(8 bloedvlektetra)
xx pangio kuhlli / corydoras indien goede bodem

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kris1982
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2017 09:42

Re: Visbestand Juwel vision 260

Bericht door Kris1982 »

amber98 schreef: 15 jun 2017 00:20 Het beste kun je 1 scholengroep aanhouden voor het midden. Hoewel neons én bloedvlektetras ook nog wel gaan.

Je bak is nu al behoorlijk alles door elkaar. Je kan dan het beste de vijfstreepbarbelen en sumatranen wegdoen, deze worden vaak pestkoppen met zo'n laag aantal. (Of je moet andere soorten er voor opgeven en een van deze veel (!) uitbreiden) De neon tetras zijn prima, je zou ze nog wat kunnen uitbreiden. Als je de bloedvlektetras alsnog wil houden, kun je deze beter nog wat uitbreiden naar bijv 8 dan voelen ze zich net wat prettiger.

Wat voor bodem heb je? Afgerond grind: een groepje pangio kuhlii voor de bodem. Zand: een groepje corydoras (verschillende soorten mogelijk) of pangio kuhlli. Bij scherp grind is er echter geen bodemvis beschikbaar.

Antenne baarsjes zijn inderdaad niet aan te raden. Er moet vaal veel aan de waterwaardes worden veranderd. Dit kost veel moeite en zelfs dan willen ze nogal snel dood gaan, dus voor jou minder geschikt.

Dus ik raad aan:
4 mollies
15 (?) Neon tetras
(8 bloedvlektetra)
xx pangio kuhlli / corydoras indien goede bodem

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kris1982
0-200
0-200
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2017 09:42

Re: Visbestand Juwel vision 260

Bericht door Kris1982 »

De groepjes wou ik inderdaad nog wat uitbreiden ,ik had 14 tetra's ,7 bloedvlek tetra's en 9 sumatranen .
Alleen helaas zijn er een paar doodgegaan toen het oude aquarium het begaf .
Daarna heb ik de overlevers in mijn reserve 60 literbak gezet waarna er nog een paar dood gingen (stress Mischien? ) ,en dus met spoed een nieuwe bak gekocht .

De vijfstreep barbelen zijn al ongeveer 5 jaar oud en beginnen de laatste maanden om de beurt het loodje te leggen .die wil ik ook niet meer aanvullen.
Ook omdat ze inderdaad wat vervelend kunnen doen zelfs toen ze met meer waren.
Na jou berichtje denk ik erover om de resterende hiervan dan maar in de 60 literbak over te zetten.

De sumatranen laten ondanks dat ze met een stuk minder zijn ,de rest van de vissen met rust .
Soms zwemmen ze samen met de Molly's ,soms met de vijfstrepers ,de tetra's kijken ze niet naar om.

Ik heb een zwarte grind bodem ,wel heel fijn grind ,het voelt als zand maar is t dus niet .
Corydoras vind ik heel leuk en heb ik jaren terug ook gehad .
Alleen met deze bodem kan het helaas niet.

De kuhlli's vind ik wel leuk alleen zie je die overdag niet en aangezien de kids ook graag voor het aquarium zitten,moeten eventuele nieuwe bewoners ook wel overdag te zien

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand Juwel vision 260

Bericht door amber98 »

Sumatranen staan erom bekend om in een groep met minder dan 15 (soms zelf eerder 20) echte pestkoppen te worden. Dit hoeft niet meteen zo te zijn maar kan ook na enige tijd veranderen. ;)

Over de activiteit van de kuhlii kan ik je niks vertellen, hier heb ik geen ervaring mee. Wat de corydoras betreft, sommige mensen zeggen dat ze of fijn, afgerond grind prima kunnen leven. Naar mijn mening (!) Neem je ze echter teveel natuurlijk gedrag weg. Ze kunnen namelijk niet de hele dag zand door hun kieuwen spoelen en filteren op etensresten. Is dus je eigen keuze.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Visbestand Juwel vision 260

Bericht door Linda »

Kuhlii's zijn overdag ook wel actief hoor. Vooral als je even een voedingstabletje oid op de bodem legt om ze te lokken. Heet is juist leuk om voor de bak te zitten en ze te zoeken. Tenminste, dat vind ik :lol:

Als je ze neemt, neem dan een groepje. Je zult ze dan vaker zien.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”