Help! Wees vissen en slakken!

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
GoGo
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2015 14:25

Help! Wees vissen en slakken!

Bericht door GoGo »

Hoi iedereen,

Spoed vraag. Mijn nichtje van 5 had een klein aquariumtje van 20 liter met daarin guppy`s en appelslakken. 5 min geleden werd ik opgebeld de bak was kapot! Of de vissen tijdelijk in mijn bak konden. Ze gaan aankomend weekend een nieuwe bak halen. Maar.....Ik heb een 100 liter aquarium met vrouwelijke Betta`s (de man is overleden), kardinaaltetra`s, en roodkopzalmen. Kunnen guppys wel in mijn bak zonder te worden opgegeten? Mijn nichtje is zeer intelligent dus als er een of meerdere worden opgepeuzeld dan heeft ze dat direct door (en het is zielig). Kan ik ja zeggen? Mijn vrouwelijke Betta`s zijn trouwens best zacht aardig wat betreft karakter.

Gebruikersavatar

Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Re: Help! Wees vissen en slakken!

Bericht door Breakytom »

Hallo,

Zijn het baby guppy's of iets dergelijks?? Volwassen guppy's zijn ongeveer even groot als kardinaaltetra's en roodkopzalmen dus ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen met volwassen guppy's.
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
GoGo
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2015 14:25

Re: Help! Wees vissen en slakken!

Bericht door GoGo »

Nee het zijn volwassen guppen. Het gaat mij om de vrouwelijke Bettas. Ik weet dat Betta mannen guppen aanvallen/opeten.

Gebruikersavatar

Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Re: Help! Wees vissen en slakken!

Bericht door Breakytom »

Ohw :? , in dat geval spijt het me zeer maar ik heb geen verstand van betta's. Je zal dus toch nog even moeten wachten op een antwoord van een ander. Hoe is de bak kapot gegaan als ik het vragen mag?
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

stefan99
600-800
600-800
Berichten: 623
Lid geworden op: 09 mar 2014 09:58
Locatie: Schelluinen

Re: Help! Wees vissen en slakken!

Bericht door stefan99 »

Vrouwelijke betta's zijn niet agressief.
Moet wel kunnen, tijdelijk zowiezo wel
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^

De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
GoGo
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2015 14:25

Re: Help! Wees vissen en slakken!

Bericht door GoGo »

Mijn nichtje probeerden in haar eentje de bak schoon te maken. Mama lette even niet op en bam! Aquarium tegen de punt van de eettafel. Een scheur er in en die word groter en lekt! Ik heb al gezegd dat ze langs kunnen komen. Hopen dat alles goed gaat!

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Help! Wees vissen en slakken!

Bericht door Linda »

Super aardig van je dat je tijdelijk de vissen in jouw bak wilt opvangen. De kans is echter wel aanwezig dat de betta's de nieuwkomers niet accepteren of in ieder geval op hun plaats willen wijzen.
Kunnen ze de guppy's niet beter tijdelijk in een emmer laten? Als ze toch binnenkort een nieuwe bak gaan halen is dat helemaal geen probleem.
Plus dat jij straks al die guppen uit je bak mag zien te krijgen :?
Heb wel eens mijn hele inrichting uit de bak moeten halen om één vis te pakken te krijgen! Gelukkig een 54 liter bakje :P
Ik zou het dus niet doen...
En eigenlijk is 20 liter te weinig voor guppen..Ik zou toch minstens 40 doen ;)

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Help! Wees vissen en slakken!

Bericht door amber98 »

Het is vaak anders om. Dat de mannelijke guppen de bettas als tegenstander ziet. De meeste bettas zijn niet agressief naar guppen, ze vinden alleen de drukte niet fijn. Het zijn vaak de guppen mannen die beginnen en bettas zijn gewoon vaak sterker waardoor de gup het niet overleeft. Als een kleurrijke vis een betta aanvalt, gaat hij ze wel als vijand zien.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
GoGo
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2015 14:25

Re: Help! Wees vissen en slakken!

Bericht door GoGo »

Hoi Linda,

Het zijn maar 3 mannelijke guppen en 5 vrouwtjes. Ze laten de Betta`s vrouwtjes met rust en vice versa. En het is maar voor een paar dagen. Was even bang, maar iemand anders wees me erop dat het vaak de mannelijk Betta`s en mannelijke guppen zijn die elkaar niet kunnen uit staan. Ze (de guppen) lijken het uitstekend te kunnen vinden met mijn ladies!

Tja, ik vind 20 liter ook klein. Heb dit ook tegen mijn zus en zwager gezegd maar ik ga niet over hun portomonee! Bedankt voor ieders reactie!

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Help! Wees vissen en slakken!

Bericht door Linda »

GoGo schreef:Hoi Linda,

Het zijn maar 3 mannelijke guppen en 5 vrouwtjes. Ze laten de Betta`s vrouwtjes met rust en vice versa. En het is maar voor een paar dagen. Was even bang, maar iemand anders wees me erop dat het vaak de mannelijk Betta`s en mannelijke guppen zijn die elkaar niet kunnen uit staan. Ze (de guppen) lijken het uitstekend te kunnen vinden met mijn ladies!

Tja, ik vind 20 liter ook klein. Heb dit ook tegen mijn zus en zwager gezegd maar ik ga niet over hun portomonee! Bedankt voor ieders reactie!
Fijn dat het goed gaat! :duim:

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”