Juwel vision 180 aankomende visbestand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Tim »

Jaa carbo zo heete dat spul hihi :thanks: :D
En geen idee een heele aardig kerel met lange donkere haren. En ja dat had ik dus al eerder gehoord van de dwerg goerami. Ik ben verliefd op de diamant goerami ik vind ze zoo mooi netzoals de kwi kwi meerval, zoals ik al eerrder zij ik vindt ze allemaal mooi :D nu nog een paar keuzes maken gellukig kan dat niet in een keer en moet ik elke keer iets erbij doen.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Kreek
1000+
1000+
Berichten: 1018
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:23
Locatie: Friesland

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Kreek »

Goed bezig hoor door je zo te laten informeren. Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik het niet helemaal met die medewerker eens ben. Corydoras zou ik gewoon niet op (fijn) grind doen, tenzij het het duurdere speciale afgeronde grind van Dennerle is. (Daar heb ik ze ook op) Van het ruwere al dan niet fijne grind kunnen hun baardraden beschadigen, waardoor ze geen eten meer kunnen zoeken.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Tim »

Dankjewel voor je reactie ik weet niet precies wat voor fijn grind ik gezien heb, of het af geronde steentjes zijn ik zou het niet weten maar bedankt voor de tipen ik zou er rekening mee houden geld dat voor de meeste algen eters/bodembewooners of allen die baardraden hebben?
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Tim »

M'n kreeftje loopt vrolijk hen en weer in zn donkere bakkie, ik wil hem eigelijk niet weg doen ziet er zo leuk uit. maar het is zo'n tereur beest ik kan er vast iemand anders heel blij mee maken
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Kreek
1000+
1000+
Berichten: 1018
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:23
Locatie: Friesland

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Kreek »

Aqua026 schreef:Dankjewel voor je reactie ik weet niet precies wat voor fijn grind ik gezien heb, of het af geronde steentjes zijn ik zou het niet weten maar bedankt voor de tipen ik zou er rekening mee houden geld dat voor de meeste algen eters/bodembewooners of allen die baardraden hebben?
Ik weet dat het voor corydorassen geldt. Er zijn ook bodemvissen die zand met hun bek opnemen, of vissen die zich er graag in begraven. Vraag me niet welke het zijn, maar die moeten dus ook op zand. Voor de rest kan grind ook.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Tim »

Oke dankjewel voor je advies! Mij was verteld dat zand snel dicht slip en dat ik het niet in de bak moet doen. Dus nog ffe meer research doen.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 1878
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:43
Locatie: Roermond

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Roy H »

Filterzand slibt nooit dicht. Verkrijgbaar bij de Wildkamp. Wel de kleinste korrel kiezen.

https://www.wildkamp.nl/is-bin/INTERSHO ... filterzand#
Greetings...

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door amber98 »

Ik heb zwart aquariumzand van de Hornbach. Gekozen omdat ik een donkere bodem wilde maar per se zand moest vanwege de corydoras. Deze zand zou ook niet dichtslibben

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Linda »

Die donkerharige medewerker ken ik wel ja :mrgreen:
Inderdaad een hele aardige kerel. Houdt van flauwe grapjes :P

Andere vissen met baarddraden zijn bv de kuhlii's..En die heb ik ook op fijn grind.
Ik heb zelf geen ervaring met cory's..Dus weet niet of ze goed gaan op grind :kwnie:
Het zand wat Amber heeft zou inderdaad een goede optie kunnen zijn :)
Diamantgoerami's zou ik niet doen...Die heb ik in mijn meter gehad en dat ging nét. Het zijn geen hele actieve zwemmers. Had je de Labiosa al eens gezien? (heb ik nu ook)
https://www.youtube.com/watch?v=Y4-nQGqUirs

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Tim »

Jaa ziet er mooi uit die had ik nog niet gezien. Is dat filmpje van jou zelf? Ziet er echt super mooi uit!! Ik ga morgen ochtend me nieuwe bak ophalen. Daarna even grind/zand halen en ik denk meteen planten die kunnen wel even in een bak met water geplaatst worden omdat ik dan eerst het grind/zand er in moet doen? En wat is het makkelijkst eerst planten en dan pas water of een klein laagje water en dan planten? Ik ben jarloers op jouw bakkie echt mooi :duim:
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Kreek
1000+
1000+
Berichten: 1018
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:23
Locatie: Friesland

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Kreek »

Leuk! Eerst apparatuur aansluiten en eventuele achterwand, dan de bodem er in, dan water en dan de planten. Wel foto's plaatsen als het klaar is he. :mrgreen:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Tim »

Kreek schreef:Leuk! Eerst apparatuur aansluiten en eventuele achterwand, dan de bodem er in, dan water en dan de planten. Wel foto's plaatsen als het klaar is he. :mrgreen:
Tuurlijk post ik een paar foto's ik ga proberen tussen door ook nog wat foto's te maken. Meer bedoel je eerst helemaal vullen met water of eerst een laag water? Voor dat ik de planten er in doe
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Linda »

Aqua026 schreef:Jaa ziet er mooi uit die had ik nog niet gezien. Is dat filmpje van jou zelf? Ziet er echt super mooi uit!! Ik ga morgen ochtend me nieuwe bak ophalen. Daarna even grind/zand halen en ik denk meteen planten die kunnen wel even in een bak met water geplaatst worden omdat ik dan eerst het grind/zand er in moet doen? En wat is het makkelijkst eerst planten en dan pas water of een klein laagje water en dan planten? Ik ben jarloers op jouw bakkie echt mooi :duim:
Dat is inderdaad mijn eigen filmpje (heb er nog meer op youtube) :)
Hoeveel water je erin hebt zitten bij het planten maakt niet zoveel uit, het is wat jij makkelijker vindt. Als je maar niet een paar dagen je bak vol water zet en er later pas je planten bij doet want zo krijgt alg een voorsprong. In sommige gevallen is het makkelijker om je bak helemaal vol te hebben bv wanneer je al hele lange planten hebt, die blijven dan mooi rechtop staan zodat je kunt zien hoe je ze neer zet.
Wat Kreek al zei, eerst evt je achterwand en bodem.
Dan je apparatuur en hardscape.
Dan als laatste je plantjes.

Dankje wel :mrgreen:
Heeft wel even geduurd voor 'ie er zo uitzag hoor :P

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Tim »

He ik heb alles gekocht en neergezet ben er zeer tevreden mee alles bij de maanvis in nijmegeb gekocht ik heb afgeronde klein grind waardus ook allesoorten algen eters op kunnen ik heb 2 soorten planten voeding erbij gehaald op advies van dezelfde lang harige man :mrgreen: super goede advies en hulp gekregen. Ik heb het aquarium eerst helemaal schoon gemaakt met water en schoon maak azijn hier wat fotos van hoe hij er nu bij staat. mischien komen er nog extra planten bij
Afbeelding
Afbeelding
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Juwel vision 180 aankomende visbestand

Bericht door Linda »

Nice! :tums:
Kleine tip?
Je kunt beter van dezelfde planten kleine groepjes maken ipv ze op verschillende plekken van het aquarium te zetten. Hier en daar een "verdwaald" plantje is wel weer leuk. Dat maakt het een beetje speels.
En ik zou planten niet te dicht bij de voorruit zetten. Dat is niet handig wanneer je je ruit moet schoonmaken :mrgreen:
Sowieso niet mooi als een plant tegen een ruit aan groeit. Hij kan dan niet mooi uitwaaieren als het ware. Dus planten beter iets van de ruiten afzetten.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”