opstarten aquarium en samenstellen visbestand

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sanne24
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2015 16:49

opstarten aquarium en samenstellen visbestand

Bericht door sanne24 »

Hallo!

Ik wil over een paar dagen mijn aquarium op gaan starten. ik heb alleen het aquarium en het filter in huis (180 liter aquarium en extern eheim filter). Ik kan dus nog alle kanten op. Ik wil een mooie bak maken die er gezellig en kleurrijk uit ziet, de vissen moeten er wel tegen kunnen dat mijn dochter van 5 regelmatig naar ze zal komen kijken. Ik weet dat bijvoorbeeld discusvissen hier erg gevoelig voor zijn, dat lijkt me dus geen goed idee. Kunnen jullie mij helpen met ideetjes voor de inrichting van het aquarium en welke vissen leuk zijn?

Gebruikersavatar

Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Re: opstarten aquarium en samenstellen visbestand

Bericht door Breakytom »

Hallo,

Je kan bijvoorbeeld een paar mooie snelgroeiende planten erin nemen op de achtergrond http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=59&t=5873. En dan wat kleinere plantjes vooraan. Je kan bijvoorbeeld ook wat mooie stenen op de bodem plaatsen. Dan kan je bijvoorbeeld wat coryda voor op de bodem doen en een mooi groot schooltje van kardinaal tetra's plaatsen voor de kleur. Voor de rest kan je een harem dwerggoerami's nemen (ook voor de kleur) en dan bijvoorbeeld wat bijlzalmpjes aan de oppervlakte, maar het gaat vooral om je eigen smaak. Je kan kijken in de database van het aquafora om te zien wat u bevalt. Dan kunt u zelf kijken op welke waterhoogten de vissen zwemmen in het aquarium en dan kan je zelf een mooi visbestand samenstellen en hier voorstellen, waarop wij dan weer reacties/commentaar op kunnen plaatsen.

Tom
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sanne24
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2015 16:49

Re: opstarten aquarium en samenstellen visbestand

Bericht door sanne24 »

Ik heb even wat zitten kijken, ik heb deze gevonden die ik leuk vind:
- Siamese kempvis (mannetje)
- Roodvinzalm (ong 10)
- zwaarddrager (ong 10)
- dwerggoerami's (ong 5?)

wat vinden jullie hier van? is dit teveel of kan er nog wel wat bij?

Gebruikersavatar

Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Re: opstarten aquarium en samenstellen visbestand

Bericht door Breakytom »

Hallo,

Lijkt mij een prima bestand :duim: voor de dwerggoerami's zou ik dan wel 1 man op 4 vrouwen doen, want de mannetjes kunnen nog wel eens aggresief zijn tegen elkaar. Misschien kan er nog een leuk bodemvisje bij? Anders wordt het op de bodem ook wel tamelijk kaal.

Tom
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

Obivion
0-200
0-200
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 okt 2014 15:55
Locatie: Almere

Re: opstarten aquarium en samenstellen visbestand

Bericht door Obivion »

Tijd zat om na te denken. Heb toevallig ook vanmiddag mijn visbestand topic geopend. Let op dat je eerst de bak goed indraait. Dus bodem, stenen hout en planten erin, filter en verwarming aan. Dan drie weken laten draaien zonder vis en elke dag een klein beetje voeren om de bacteriën op gang te helpen. Pas daarna de eerste vissen erin en die langzaam opbouwen.

Neem qua planten ook vooral flink wat snelgroeiers. En qua vissen ook wat bodemvissen zoals Corydoras.
Kijk maar eens in mijn topic over wat ik op mijn (te lange) lijst heb staan.

Dennis
Hoi, kom je een bakkie doen?

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”