Nieuw aquarium inrichten

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Nieuw aquarium inrichten

Bericht door amber98 » 13 mar 2023 11:52

Echt dode bladeren kun je wel weghalen, maar enkel omdat er een beetje alg op zit zou ik laten zitten nu nog. De planten maken dan nog gebruik van die bladeren om nieuwe te kunnen groeien, als ze echt goed gaan, kun je ze weghalen. Je kan wel proberen of je de alg voorzichtig eraf kan wrijven met je vingers ;)

Ik zou de garnalen gewoon in 1x overzetten. Ze laten wennen aan nieuwe waterwaardes kan alleen juist gedaan worden met een uitgebreide en langdurende druppelmethode. Door er af en toe wat water bij te gooien, krijgen ze telkens een nieuwe klap zeg maar. Met overzetten heb je deze dan maar 1x

Onderwerp starter
B94
0-200
0-200

Bericht door B94 » 19 mar 2023 19:51

Dit weekend heb ik de garnalen verhuisd! De eerste nacht hebben ze goed overleefd :) Nu zwemmen ze vrolijk rond, dus tot nu toe gaat het goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onderwerp starter
B94
0-200
0-200

Bericht door B94 » 19 mar 2023 19:53

B94 schreef:
19 mar 2023 19:51
Dit weekend heb ik de garnalen verhuisd! De eerste nacht hebben ze goed overleefd :) Nu zwemmen ze vrolijk rond, dus tot nu toe gaat het goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zou ik die planten op de achtergrond met een nietje aan de achterwand vast kunnen maken? Of zijn daar misschien andere dingen voor?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 » 20 mar 2023 04:46

Nietje zou ik niet doen, liever een plastic haakje dan of iets dergelijks. Nietje gaat roesten onder water ;) je hebt van die half ronde plastic haakjes om stammen van planten (normale kamerplanten) ondersteuning te geven aan een stok, wellicht kun je die in de achterwand klemmen? Als je een gedeelte water eruit haalt en de achterwand goed droogt zou je het ook kunnen vastlijmen met plantenlijm of secondelijm van bison

Onderwerp starter
B94
0-200
0-200

Bericht door B94 » 28 mar 2023 22:58

Oke nog even geen nietjes dus! Ik denk dat ik ze dan met een klein beetje lijm boven de waterspiegel vast ga maken. Laat ze bij 3 nog even los omdat ik misschien nog wat kleine veranderingen wil doen.

Ik ben trouwens erg tevreden over hoe het aquarium draait. Waar de garnalen de eerste dagen zich nog veel verstopte komen ze nu veel meer en actiever naar voren.

Heb ze inmiddels ook al een paar keer wat gekookte groente gegeven, het voer dat ze vroeger ook altijd kregen, maar dat is ineens niet interessant meer. Ga er naar vanuit dat er lekkerder eten in de bak te vinden is!

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”