Visbestand voor Juwel Primo 70 aquarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aquafan
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2022 18:45

Visbestand voor Juwel Primo 70 aquarium

Bericht door Aquafan »

Ik heb drie weken geleden voor mijn verjaardag een Juwel Primo 70 cadeau gekregen met een Bioflow One filter, verwarmingselement en Led licht. Plantjes gekocht en twee decoraties geplaatst. (Zoals op bijgevoegde foto te zien is.). Er zijn nu 3 weken verstreken.
Ik heb bij een aquariumzaak de Waterwaardes laten checken. Omdat deze goed waren heb ik 7 Neon tetras gekocht. Ik wil er over een paar dagen 3 bijkopen en daarnaast ook 7-8 Kegelvlek Rasboras. Deze schijnen goed samen te gaan met Neon tetras.

Mag ik, met het oog op het aantal Neon tetras en Kegelvlek Rasboras, ook nog vissen voor de bovenlaag : 4 Platys, en 4 Borneo algeters voor de bodemlaag bijvoegen ? Indien niet, welke vallen af ?

Ik kijk uit naar reacties.

Bij voorbaat dank !

Amadeo Kuijpers






Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand voor Juwel Primo 70 aquarium

Bericht door amber98 »

Je kunt beter geen 2 scholen door elkaar mengen, maar de groep neon tetras meer uitbreiden, naar bijv 15. Dan kun je er nog wel een harem platys bij zetten, maar hou rekening met nageslacht. Op de foto lijkt het echter alsof je niet de neon tetra (paracheirodon Innesi) heb maar de kardinaaltetra (paracheirodon axelrodi) die tweede heeft veel meer zwemruimte en soortgenoten nodig, aangezien dit echt een baantjes trekker is. De algemener kun je beter weglaten, als je het over een gastromyzon soort hebt, want dit zijn hillstreamers (willen extreem veel stroming)

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”