co2 starterset en wat te doen vloeibaar of installatie?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Cooper
0-200
0-200
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 sep 2013 22:09
Locatie: Haaften

co2 starterset en wat te doen vloeibaar of installatie?

Bericht door Cooper »

Hallo ik heb van een kennis een setje gekregen voor Co2 :roll:
Afbeelding

echter ik heb het nu een tijdje aan de gang maar volgens mij werkt het echt niet.... :roll:
volgens mij werkt dit niet met zo'n gekke diffuser... :?:

heeft iemand een idee wat te doen met Co2 in aquarium...vloeibaar of via installatie? :?: :?:

vind het ook zo zonde om veel geld te investeren in een Co2 installatie.. en wil het ook niet inzicht hebben...

waterwaarde waren momenteel 25-12-13:
PH 8
KH 7
No2 0
No3 10
GH 8

wat blijkt is dat mijn Co2 niveau met deze waarde te laag liggen.. rond de 2,2 volgens de tabel Co2....

iemand ideeën?

Gebruikersavatar

timothymeertens
800-1000
800-1000
Berichten: 827
Lid geworden op: 24 okt 2013 14:24
Locatie: zichen-zussen-bolder

Re: co2 starterset en wat te doen vloeibaar of installatie?

Bericht door timothymeertens »

vloeibaar is niet hetzelfde als gas.
als je er mee wilt beginnen zou ik een co2 fles bij de brouwer halen.er komt wel meer bij kijken hoor.goed inlezen zou ik zeggen.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: co2 starterset en wat te doen vloeibaar of installatie?

Bericht door stylz »

Yep, vloeibaar dus easy carbo is geen vervanger van CO2, CO2 is de belangrijkste voedingsstof voor planten.
Zonder CO2 kunnen planten niet bestaan, je kan je gehalte bepalen met een continue tester.

Diffusors werken prima, maar er moet wel voldoende stroming zijn anders is het niet verdeeld door heel je aquarium.
Ja om te beginnen kan je met wegwerp flessen werken, maar uiteindelijk is dat een hele dure oplossing, in de horeca en gashandel verkoopt met 10 kg flessen daar betaal je wel iets van 120 euro statiegeld voor maar daarna betaal je maar 2 tot 3 euro per kg CO2.

Planten hebben wel even nodig om aan meer CO2 te wennen, het is dan wel van belang dat je het gedurende de dag stabiel houd en in de nacht af zet.

Dus ja voor mij altijd doen een CO2 installatie.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”