CO2 systeem

Gebruikersavatar

Ronald V
1000+
1000+
Berichten: 2315
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:21
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: CO2 systeem

Bericht door Ronald V »

De atomizer gebruik ik zelf ook en is inderdaad niet ideaal. Zoals je aangeeft krijg ik de fles niet in zijn geheel leeg.
Ik zal ook eens kijken wat beter is...

Een diffuser heb ik ook gehad, maar is inderdaad niks met al die belletjes.
Gezelschap
Garnalen


M.v.g. Ronald en Pum

Gebruikersavatar

timothymeertens
800-1000
800-1000
Berichten: 827
Lid geworden op: 24 okt 2013 14:24
Locatie: zichen-zussen-bolder

Re: CO2 systeem

Bericht door timothymeertens »

klopt,die heeft een hoge werkdruk nodig,zelf vind ik max mix perfect voor buiten de aquarium.
als je in de aquarium iets wil zal je zelf moeten knutselen,10 min is het klaar .buisje aansluiten op filter en water van boven naar beneden,halverwege een gaatje voor de co2 en klaar is kees :lol: .geen enkele bel die verloren gaat.MAAR DENK ERAAN DAT JE SNEL TE VEEL CO2 KUNT HEBBEN!

Gebruikersavatar

Ronald V
1000+
1000+
Berichten: 2315
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:21
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: CO2 systeem

Bericht door Ronald V »

Ik ben helaas niet zo handig in het zelf knutselen, zeg maar gerust onhandig...hahaha

In mijn geval wordt de CO2 geregeld door een ph-controller, dus een teveel aan CO2 zal alleen geschieden als de Ph-electrode en/of controler defect zijn.
Gezelschap
Garnalen


M.v.g. Ronald en Pum

Gebruikersavatar

timothymeertens
800-1000
800-1000
Berichten: 827
Lid geworden op: 24 okt 2013 14:24
Locatie: zichen-zussen-bolder

Re: CO2 systeem

Bericht door timothymeertens »

dit heb ik niet ,kijk naar de planten ,geen belletjes is te weinig,de hele dag belletjes is te veel .dit komt er wel maar voorlopig niet

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: CO2 systeem

Bericht door stylz »

Ronald V schreef:De atomizer gebruik ik zelf ook en is inderdaad niet ideaal. Zoals je aangeeft krijg ik de fles niet in zijn geheel leeg.
Ik zal ook eens kijken wat beter is...

Een diffuser heb ik ook gehad, maar is inderdaad niks met al die belletjes.
De gedachte gang met de atomizer klopt niet helemaal stel dat je op 2.5 bar werkt dan heb je 2.5 x het volume van de fles over in gas vorm zeg maar met een grote fles iets van 20 liter.

Ik werk met 10 kg flessen daar zit dus 270 x 10 is 2700 liter CO2 in dan merk je die 20 liter niet zo heel erg.
Heb je een fles van 1 kg CO2 dan veschuif je gewoon de komma's

op 2.5 bar is alle CO2 in de fles overgegaan in gas en daar zit je winst overgang vloeistof naar gas.

Ik werk zelf met een reactor van gemiddeld zo'n 15 cm doorsnede en ruim een meter hoog pomp voor de circulatie doet 4000 liter CO2 wordt in de zuig van de pomp geinjecteerd en ik los ongeveer 165 liter per dag aan CO2 op.
Ook mijn reactor slaat af en toe CO2 door, hele fijne belletjes ik vind het niet storend, maar ik zou dus eigenlijk een nog dikkere pijp moeten hebben :D
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Ronald V
1000+
1000+
Berichten: 2315
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:21
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: CO2 systeem

Bericht door Ronald V »

Ik werk, net als jij, met een 10kg fles en heb een atomizer op de uitstroom van mijn Jebao304 filter zitten. Als de fles leeg begint te raken, staat één van de meters in het wit en slaat bijna niet meer uit. Er komen dan ook grotere bellen in de bak, als het ware er lucht mee komt.
Als ik de fles loskoppel en deze buiten verder leeg maak en de kraan helemaal open zet, zit er nog best veel in...al zeg ik het zelf.
Gezelschap
Garnalen


M.v.g. Ronald en Pum

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

Re: CO2 systeem

Bericht door Geert »

Ik heb toch maar een atomizer besteld op ebay. Nu afwachten wanneer die komt :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”