Reacties op een zelfbouw (DIY) Bio-CO2 systeem

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Reacties op een zelfbouw (DIY) Bio-CO2 systeem

Bericht door Kevin »

Dat is wel een erg grote fles. Hij moet zich eerst helemaal vullen met co2 voor hij gaat bubbelen natuurlijk. In theorie kan het als je meer in de kan doet, ik zou zeggen 3/4 vol.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

MarkB
200-400
200-400
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 mar 2016 09:37

Re: Reacties op een zelfbouw (DIY) Bio-CO2 systeem

Bericht door MarkB »

Zie je dan ook bubbels in de fles?
Mijn bak is 60×30×30, hij groeit..
https://aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=12778

Mark

Gebruikersavatar

Hemmel
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2023 09:49

Re: Reacties op een zelfbouw (DIY) Bio-CO2 systeem

Bericht door Hemmel »

Hallo allemaal,
Ik heb gister de bio CO2 topics gelezen en een opstelling met omgekeerd bakje in gebruik genomen. Ik mat vanmorgen een verhoging in de KH. Nu wil ik dagelijks meten om de boel in de gaten te houden.
Alleen doe ik elke zondag een waterwissel. Moet ik daarmee stoppen zolang ik in de testfase ben? Wat is beter: 3 weken draaien en goede waardes van het systeem registreren en finetunen, of gewoon steeds verversen en alleen de veiligheidsgrenzen van het water controleren?

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Reacties op een zelfbouw (DIY) Bio-CO2 systeem

Bericht door Kevin »

Ligt er een beetje aan. Als je veel vissen hebt die veel vervuiling in het water veroorzaken en in verhouding te weinig planten hebt om dat geheel of grotendeels te compenseren dan zul je vaker moeten verversen. Een stabiele en goed in gedraaide bak zou je eens kunnen proberen, en blijven meten natuurlijk om je water wissel om de 3 weken te gaan doen.

Je kunt natuurlijk ook altijd nog kijken naar een tussenoplossing, in dit geval zou je kunnen denken aan wel eens in de 2 weken water verversen maar minder liters.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”