Co2 installatie voor de Juwel Vision 450 liter

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bolland
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2018 19:55
Locatie: Groningen

Co2 installatie voor de Juwel Vision 450 liter

Bericht door Bolland »

Hallo allemaal,

Heb voor 60 euro een CO2 installatie op de kop getikt.
Afbeelding

Afbeelding
Denk dat ik wel een goeie koop heb gedaan? Heb al een tijdje een aquarium maar nieuw in het CO2 stukje.

Nu heb ik een Juwel Vision 450 liter aqua. Wat ontbreekt nog aan deze installatie om het werkende te krijgen? Natuurlijke een volle fles 🤣, maar de diffusor die er bij zit is te klein. Dus waarmee kan ik deze vervangen? En hoe stel ik alles in via de bellenteller?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Co2 installatie voor de Juwel Vision 450 liter

Bericht door Tim »

Heb je een externe filterpomp? Dan zou je een inline diffuser of atomizer kunnen gebruiken.

Voor de regelaar intstellen zou je zelf even op internet kunnen kijken welke stel schroef wat is.
Ook zou je met de regelaar langs je lokale fish store gaan die kunnen het je hoogst waarschijnlijk uitleggen. Als je weet hoe het werkt kan je met een bellen teller kunnen beginnen met 1 bel per seconden en dan lanzaam opvoeren.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

OlliePindakaas
0-200
0-200
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jul 2018 15:27

Re: Co2 installatie voor de Juwel Vision 450 liter

Bericht door OlliePindakaas »

Op een website zag ik deze formule voor het aantal gewenste Co2 belletjes:
Aantal bubbels per minuut = aantal liter water x carbonaathardheid (dH) /50
Hoewel je daarvoor éérst je dKh moet weten, wordt over algemeen ongeveer 8 dKh nagestreeft. Mocht je idd 8 dKh hebben, dan wil dat zeggen dat je ongeveer 72 bpm (450x8/50) nastreeft (Belletjes Per Minuut).

Verder is de wijze van Co2 toevoeging per manier duidelijk verschillend en vaak goed uitgelegd door de fabrikant. Anders gerust vragen, zoals hier, of in de LFS/LDW (Locale Fish Store/Lokale DierenWinkel).
Samen lukt het gezelliger

Eigen aquariumervaring:

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”