Flipper vervangen voor diffusor... en weer terug.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kreek
1000+
1000+
Berichten: 1018
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:23
Locatie: Friesland

Flipper vervangen voor diffusor... en weer terug.

Bericht door Kreek »

Beste mensen,

Hoe lang duurt het voor een diffusor werkt? Ik had de flipper vervangen voor een diffusor (van dennerle), maar na 5 uren zag ik nog niets. Ik heb gezien of mijn fles niet leeg was, want ik begon te twijfelen, of dat mijn magneetklep het wel deed, of dat ik ergens gas lekte. Om dat allemaal uit te sluiten heb ik de flipper weer aangesloten. En die begon meteen te lopen. Daar lag het allemaal dus niet aan.

Ik doe dus iets verkeerd met de diffusor. Ik had de fles ook nog wat meer opengedraaid, maar ik bleef niets zien. Hij was ook heel lastig om aan te sluiten, want de CO2 slang moest er onder aan vast, waardoor de slang een draai moest maken en de diffusor dus steeds ondersteboven trok. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Wat heb ik verder gedaan, de diffusor met water gevuld en het keramische schijfje bovenin gedaan. Zoals in de gebruiksaanwijzing stond. Of had ik veel langer moeten wachten? Ik had ook weer ruzie met de bodemverwarming en met de zuignappen. :mrgreen: Al met al ben ik er nu wel klaar mee, dus ik dacht eerst hier maar vragen wat ik verkeerd doe. :?:

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Flipper vervangen voor diffusor... en weer terug.

Bericht door tobyderks »

Hmm wat raar, toen ik een flipper omruilde voor een diffusor werkte deze meteen.
Kwam er ook geen CO2 in de ruimte voor de keramische schijf?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kreek
1000+
1000+
Berichten: 1018
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:23
Locatie: Friesland

Re: Flipper vervangen voor diffusor... en weer terug.

Bericht door Kreek »

Nee, helemaal niets. Ik snap er zelf ook niets van. Ik heb nog gezien of het slangetje was afgeknepen omdat het nu meer bochten moest maken, maar dat was ook niet het geval. Nu moet ik zeggen dat de gebruiksaanwijzing veel te wensen over liet. Ik moest de kamer vullen met water, dus dat heb ik gedaan. Dat klopt toch?

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Flipper vervangen voor diffusor... en weer terug.

Bericht door Tim »

Ondertussen al gevonden waar het aan lag? Heb je er een terugslagventiel tussen zitten? Zat hij verkeerd om? Of was er iets anders?
'The eye is useless, if the mind is blind'

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”