Dennerle BIO 120 Profi Compleet-Set

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Gersan

Dennerle BIO 120 Profi Compleet-Set

Bericht door Gersan »

Ik overweeg bovenstaande set aan te schaffen. Hoe groot is dit apparaat (lxbxh)? Valt hij erg op?
Ik las ook, dat een magneetventiel noodzakelijk is.
Ik heb op dit forum gelezen, dat iemand een ventiel goedkoop had gevonden in Engeland. Ik kan dit bericht niet terugvinden helaas.

Ik zag wel deze: CO2 Magneetventiel,
zie: https://www.azaqua.nl/co2-systemen/1785 ... ml?iPage=3
Heeft iemand daar ervaring mee? Of is een andere beter? Is duidelijk hoe/waar jij die aansluit?

Dank alvast voor jullie reactie,

Gerard

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Gersan

Re: Dennerle BIO 120 Profi Compleet-Set

Bericht door Gersan »

Nu ik de maten weet, zie ik er toch maar vanaf. Het lijkt mij geen sieraad aan je aquarium in de kamer.
Gerard

Gebruikersavatar

OlliePindakaas
0-200
0-200
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jul 2018 15:27

Re: Dennerle BIO 120 Profi Compleet-Set

Bericht door OlliePindakaas »

Door het nodige goed te verstoppen, komt het wel goed. Of is de keuze al definitief?
Samen lukt het gezelliger

Eigen aquariumervaring:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Gersan

Re: Dennerle BIO 120 Profi Compleet-Set

Bericht door Gersan »

Helaas, dat is geen optie. Hij kan/mag niet onder het aquarium staan, zoal de JBL?

Gebruikersavatar

OlliePindakaas
0-200
0-200
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jul 2018 15:27

Re: Dennerle BIO 120 Profi Compleet-Set

Bericht door OlliePindakaas »

Een idee dat ik recent ben tegen gekomen, vraagt wél een volledige heropstart van het aquarium, maar daarna minder verdere onderhoud. Namelijk een Deep Sand Bed, een Diepe Zand Bed dus. Daarin wordt zowel nitrificatie als de-nitrificatie gepast gestimuleerd. Zo wordt de zandbodem een biologiosce filter dat vol zit met verscheidende bacteriën, die weer CO2 uitstoten. In een goede bak komt alles in harmonie en wordt er dus ook voldoende CO2 'geproduceerd', zodat een CO2-set overbodig wordt. Zelf kan ik nog géén concrete praktische ervarings-info geven, omdat ik binnenkort begin met twee 360L bakken die een DSB krijgen.

Meer info voor een Fresh Water DSB/Zoet Water DZB is vooral te vinden bij Dierde KYlie (aka DeeDeeK), zoals dit artikel.

Verder kan er eventueel ook een bio-CO2 worden opgestart in het aquarium zelf, door de nodige flessen in het aquarium te plaatsen. Zodoende blijft de productie stabieler...
Samen lukt het gezelliger

Eigen aquariumervaring:

Gebruikersavatar

TimothyHof
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2019 07:00
Locatie: Denmark

Dennerle BIO 120 Profi Compleet Set

Bericht door TimothyHof »

Deze week zet ik er samen met een vriend van me een nieuw blok in.

Ik heb hier zelf 0 ervaring mee, hij heeft wel al vrij veel ervaring. Maar nog geen ervaring met een xr500

Is er nog iets waar wij op moeten letten?

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”