Hoe veel easycarbo toevoegen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Cheyenne2016
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 nov 2016 19:22

Hoe veel easycarbo toevoegen

Bericht door Cheyenne2016 »

Hallo allemaal!

Ik begin steeds meer last van algen te krijgen en ik merk dat mijn planten er slechter aan toe zijn.
Ik heb een 50l aquarium en bij de maanvis werd mij het advies gegeven om Co2 toe te voegen.
Nu is mij zo'n installatie nogal wat duur, en wil ik het graag met vloeibare Co2 proberen.
Ik heb easycarbo gekocht, hier staat op dat je
1ml per 50l per dag moet toevoegen.
Ik hoorde ook dat je er voorzichtig mee moet zijn omdat je anders de vissen kunt vergassen.
Wat is jullie advies over het toedienen van easycarbo?
Zou ik het ook 1x in de 2 dagen bijv. Kunnen doen?

Hopelijk kan iemand mij helpen!
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Cheyenne2016 op 17 sep 2017 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Hoe veel vloeibare Co2 toevoegen

Bericht door amber98 »

Easy carbo is GEEN vloeibare CO2. Het is ook niet echt een goede vervanger voor echte CO2. Het is een koolstofbron die de planten op kunnen nemen. Echter is het een chemisch middel en eigenlijk rotzooi. Ik gebruik het ook, maar echt de minimale dosering en niet meer. De vissen kunnen hier niet door vergassen, maar er zit spul in waar vissen slecht tegen kunnen.

Het beste kun je elke dag een beetje toevoegen. Dit is beter voor de planten. Verder kun je kijken naar evt andere oorzaken van de algen. Bijv teveel licht of te weinig/onvolledige plantenvoeding ;) bij mij is een beetje Easy carbo genoeg om te voldoen aan de eisen die mijn planten stellen. Als dit bij jou ook voldoende is, prima. Maar ga dus niet meer toevoegen dan het minimale.

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”