CO2 diffusor

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Steffie79
0-200
0-200
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:41
Locatie: België

CO2 diffusor

Bericht door Steffie79 »

Hallo,

Weet iemand een goede diffusor, 1'tje die heel het oppervlak gebruikt? Ik heb er nu 1 maar er komen belletjes uit slechts enkele gaatjes.

Iemand tips van merk en waar je ze online kunt bestellen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Steffie79
0-200
0-200
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:41
Locatie: België

Re: CO2 diffusor

Bericht door Steffie79 »

Bovenstaand bericht moest eigenlijk bij CO2 staan, sorry, weet niet hoe je het
moet verplaatsen

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: CO2 diffusor

Bericht door amber98 »

Is verplaatst ;) ik heb helaas geen antwoord op je vraag

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Steffie79
0-200
0-200
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:41
Locatie: België

Re: CO2 diffusor

Bericht door Steffie79 »

Oké Thx 😉

Gebruikersavatar

lex
1000+
1000+
Berichten: 4642
Lid geworden op: 12 mei 2012 16:02
Locatie: Maastricht

Re: CO2 diffusor

Bericht door lex »

Raar dat de belletjes maar uit een paar gaatjes komen. Ik weet niet of er een afsluit rubber bij zit, maar zo ja zit die dan goed? Bij mij zat die op het begin ook verkeerd waardoor die niet goed werkte. Ik gebruik iig deze kunststof diffusor van aquaplantsonline.nl www.aquaplantsonline.nl/co2/co2-diffuso ... diffusor-l
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Steffie79
0-200
0-200
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:41
Locatie: België

Re: CO2 diffusor

Bericht door Steffie79 »

Oké bedankt, ik zal het eens bekijken. Ik vind dat zo ingewikkeld he die positie van die diffusor en de stroomrichting.
Waar hangt je diffusor nu juist? Van mij onder de uitlaat van mijn filter. Ik heb een Jbl greenline 901 of 902 😜, weet het niet van buiten maar het is alleszins met een 9 vooraan. Ik gebruik de spraybar niet maar het andere. Ik vraag me af of de spraybar niet beter is 🤔

Gebruikersavatar

lex
1000+
1000+
Berichten: 4642
Lid geworden op: 12 mei 2012 16:02
Locatie: Maastricht

Re: CO2 diffusor

Bericht door lex »

Je kunt je diffusor idd het beste zo goed mogelijk in de stroming hangen. De CO2 wordt dan het beste verdeeld over de bak. Het is alleen makkelijker gezegd als gedaan. Vooral omdat de stroom uitlaat boven in de bak zit en de diffusor onderin. Het is gewoon een kwestie van proberen.

Een spraybar is idd beter zegt men. De stroming wordt dan beter verdeeld over de bak. Je kunt de spraybar dan het beste over de gehele lengte van de achterwand plaatsen. Ik heb zelf ook de jbl 901 en wat ik mij kan herinneren, is dat er maar een kleine spraybar bij zit. Ik heb toen een extra spraybar erbij besteld, want je kunt die gewoon op elkaar klikken. :)
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Steffie79
0-200
0-200
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:41
Locatie: België

Re: CO2 diffusor

Bericht door Steffie79 »

Nja ik zal die spraybar eens installeren 🤔
Bedankt voor je tips 😉 Ik moet komend weekend naar mijn aquariumzaak, ik zal hun showaquariums ook nog eens goed bestuderen en eventueel eens vragen of ze willen langskomen om te kijken of alles goed geïnstalleerd is. Is het ook niet zo dat je de CO2 uitdrijft bij teveel stroming?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Steffie79
0-200
0-200
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:41
Locatie: België

Re: CO2 diffusor

Bericht door Steffie79 »

En dan moet je er nog op letten dat je geen death spots hebt :roll: :shock:

Gebruikersavatar

lex
1000+
1000+
Berichten: 4642
Lid geworden op: 12 mei 2012 16:02
Locatie: Maastricht

Re: CO2 diffusor

Bericht door lex »

Ja klopt, je kunt je CO2 ook uitdrijven. Je moet er voor zorgen dat je wateroppervlak zo min mogelijk golvende bewegingen maakt. Wat stroming bij het oppervlak kan wel.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Steffie79
0-200
0-200
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:41
Locatie: België

Re: CO2 diffusor

Bericht door Steffie79 »

Lex,

De spraybar dan best onder water dan? In ga hem morgen installeren. Heb je dan geen verlies van CO2, plaats je de diffusor dan helemaal onderaan? Nu heb ik veel te veel verlies eigenlijk...ben niet tevreden hoe het nu gaat. Kun je eens een foto maken van je opstelling aub?

Gebruikersavatar

lex
1000+
1000+
Berichten: 4642
Lid geworden op: 12 mei 2012 16:02
Locatie: Maastricht

Re: CO2 diffusor

Bericht door lex »

Ik zal morgen even kijken of ik wat foto's kan maken om te laten zien hoe ik het heb.
De spraybar kun je idd het beste onder water plaatsen. Ik zou de diffusor sowieso helemaal onderaan plaatsen idd. De CO2 heeft dan de meeste tijd om op te lossen. Het beste is dan dat de bubbels lekker in de stroming komen en door de bak worden verdeeld.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Gebruikersavatar

lex
1000+
1000+
Berichten: 4642
Lid geworden op: 12 mei 2012 16:02
Locatie: Maastricht

Re: CO2 diffusor

Bericht door lex »

Ik heb even proberen te tekenen hoe ik het nu heb, door de planten groei is het namelijk wat lastig te zien.
Rood is de diffusor, blauw de spraybar en wit is het filterinlaat.
Afbeelding
De stroming afkomstig van de spraybar komt tegen het voorraam en wordt omlaag gestuwd en bij de grond weer wat omhoog gestuwd waar het de CO2 meeneemt in zijn stroming.

Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Steffie79
0-200
0-200
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:41
Locatie: België

Re: CO2 diffusor

Bericht door Steffie79 »

Oké, hartelijk dank Lex. Wat een prachtige bak trouwens 👍🏻😀 De spraybar heb ik ondertussen geïnstalleerd maar ik denk dat ik ook een verlengstuk ga halen. Heb nu mooie rimpeling aan het oppervlak. Spraybar nog heel zichtbaar, hopelijk kan ik het nog wat wegwerken. Zet je de stroming op het maximum?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Steffie79
0-200
0-200
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:41
Locatie: België

Re: CO2 diffusor

Bericht door Steffie79 »

Ik heb heb het net eens bekeken, maar de belletjesstroom gaat recht naar boven, ik heb verlies. Nochtans botst het water tegen de voorruit en terug. Ik heb ook nog mijn flipper, mss dat ik deze terug installeer. Zoals ik al eerder schreef gebruikt mijn diffusor niet het hele oppervlak, mss dat het daarmee te maken heeft. Hij staat nochtans in de stroming

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”