Reactor

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rick
400-600
400-600
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 apr 2014 11:41
Locatie: Oosterhout

Reactor

Bericht door Rick »

Ik heb sinds vandaag een reactor aangesloten zonder bypass,
Mij werd aan geraden dat wel te doen zodat je minder stroming zou verliezen.. Ik verloor daardoor alleen maar meer stroming, ik heb hem nu direct vanuit mijn pomp aangesloten en vanuit mij reactor ook meteen weer me bak in.. ( stroming nu veel beter)

Alleen mijn vraag is, is mijn co2 zichtbaar? Ik zie nu niks me bak in stromen kwa belletjes, hier ook even een foto van

Afbeelding

Gebruikersavatar

Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

Re: Reactor

Bericht door Geert »

Rick schreef:Alleen mijn vraag is, is mijn co2 zichtbaar? Ik zie nu niks me bak in stromen kwa belletjes, hier ook even een foto van
Dat is ook de bedoeling van een reactor :D Geen belletjes in je aquarium.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rick
400-600
400-600
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 apr 2014 11:41
Locatie: Oosterhout

Re: Reactor

Bericht door Rick »

Okee dat is mooi en alleen maar beter,
Nu maar afwachten of t allemaal gaat werken en of me bak t opneemt :d

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rick
400-600
400-600
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 apr 2014 11:41
Locatie: Oosterhout

Re: Reactor

Bericht door Rick »

maar even een vraagje,
ik ben helemaal niet bekend met een reactor
hij staat nu meteen via mijn pomp ingesteld op mijn reactor, met me co2 eraan vast natuurlijk :P

en dat vanuit mijn reactor weer naar mijn bak met een uitstoom buisje.. mijn oude uitstroom is dus vervangen voor deze. waar nu dus ook co2 uit hoort te komen, alleen wat jij al zeg keizervis dat is niet zichtbaar..

je heb een pomp capaciteit nodig van 800 - 1000 l/h de mijne draait er 700 ( was gewoon te doen volgens de vriendelijke verkoper :S ) eerste instantie had hij een hele bouw tekening uitgetekend voor me om hem aan te sluiten via een bypass. daar door zou je minder stroming verliezen, ik opgezocht schijnt juist omgekeerd te zijn via de bypass methode verlies je juist meer stroming, ( ik zou dan ook 2 uitstroom punten hebben )

heb nu dus alles direct aangesloten zoals het ook in de gebruik aanwijzing staat.
ALLEEN !!!! wanneer mijn magneet ventiel alles stil zet in de avond draait mijn reactor wel door zonder co2 dus dat betekend dat hij ook meteen weer heel me reactor leeg blaas en hij elke ochtend weer opnieuw moet vullen met co2.. is dat de bedoeling op deze manier ?


en mijn co2 checker is nu ook helaas aan de blauwe kant,
is dan toch mijn pomp capaciteit te weinig ? er komt wel stroming uit mijn uitstroom !!

Gebruikersavatar

Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

Re: Reactor

Bericht door Geert »

Ja dat probleem van die bypass heb ik ook met mijn project. Ik heb een pomp van 1200l/h en haal maar 500l/h met de bypass open.

In de nacht heb je geen co2 nodig dus dat hoeft dan ook niet in je reactor te zitten. Als het goed is moeten alle bellen oplossen zodat je geen grote bel boven in je reactor krijgt.
Planten nemen in de nacht ook geen co2 op maar produceren het juist.

Ik weet niet wanneer je co2 aanspringt?? Maar ik zou om aan doen voordat je licht aangaat zodat je plantjes al wat co2 kunnen krijgen voor het licht aangaat.

En of je pomp te klein is durf ik niet te zeggen, dat moet je uitproberen.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Reactor

Bericht door stylz »

Rick schreef:maar even een vraagje,
ik ben helemaal niet bekend met een reactor
hij staat nu meteen via mijn pomp ingesteld op mijn reactor, met me co2 eraan vast natuurlijk :P

en dat vanuit mijn reactor weer naar mijn bak met een uitstoom buisje.. mijn oude uitstroom is dus vervangen voor deze. waar nu dus ook co2 uit hoort te komen, alleen wat jij al zeg keizervis dat is niet zichtbaar..

je heb een pomp capaciteit nodig van 800 - 1000 l/h de mijne draait er 700 ( was gewoon te doen volgens de vriendelijke verkoper :S ) eerste instantie had hij een hele bouw tekening uitgetekend voor me om hem aan te sluiten via een bypass. daar door zou je minder stroming verliezen, ik opgezocht schijnt juist omgekeerd te zijn via de bypass methode verlies je juist meer stroming, ( ik zou dan ook 2 uitstroom punten hebben )

heb nu dus alles direct aangesloten zoals het ook in de gebruik aanwijzing staat.
ALLEEN !!!! wanneer mijn magneet ventiel alles stil zet in de avond draait mijn reactor wel door zonder co2 dus dat betekend dat hij ook meteen weer heel me reactor leeg blaas en hij elke ochtend weer opnieuw moet vullen met co2.. is dat de bedoeling op deze manier ?


en mijn co2 checker is nu ook helaas aan de blauwe kant,
is dan toch mijn pomp capaciteit te weinig ? er komt wel stroming uit mijn uitstroom !!
Ik weet hier niet zo heel erg raad mee, volgens mij snap je het zelf half en probeert dat dan aan ons uit te leggen, ik snap jou ook niet echt dus ben een beetje :? :? :? :? :? :? :?

Als je CO2 checker blauw is dan is er dus te weinig CO2 in je water klaar.

Dus moet je meer CO2 toevoegen !!!

Dat bypass verhaal snap ik helaas echt niet. dus kan je er niet me helpen met de huidige info :?

Ja je maakt heel je CO2 reactor leeg in de nacht dat wil je ook want je wil geen CO2 toedienen in de nacht, ik snap niets van dit punt.
Als je de reactor bypassed heb je meer stroming maar waar om zeg je dat ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rick
400-600
400-600
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 apr 2014 11:41
Locatie: Oosterhout

Re: Reactor

Bericht door Rick »

Ja ik ben idd niet bekend met de reactor, daar wil ik ervaring mee opdoen, de bypass heeft die verkoper in de winkel voor me gemonteerd, alleen ik verloor er veel stroming mee.. Ik heb nu me uitstroom meteen op me reactor geplaatst..
Mijn vraag is of het nu juist is aangesloten, en of 700 liter pet uur voldoende is..

Me co2 is nu weer groen dus dat komt wel weer goed,

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Reactor

Bericht door stylz »

en bypass en wie weet snap ik je niet goed zet stroming om je CO2 reactor heen dus ja dat heeft niet zo veel nut tenzij je minder stroming door je reactor wil omdat hij te veel mee sleurt.

daar zit een optimum in, te veel stroming en hij sleurt belletjes n]mee, te weinig en er is niet voldoende water om je CO2 op te lossen.

Ik zie jou bypass op de foto niet zo, zit die ergens anders ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rick
400-600
400-600
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 apr 2014 11:41
Locatie: Oosterhout

Re: Reactor

Bericht door Rick »

Nee dat klopt, hier zit de bypass niet meer bij.. Hij is nu gewoon direct verbonden met me pomp, omdat ik met een bypass 2 uitstromen had en ik had te weinig stroming.. Nu heb ik nog wat stroming wat uit mijn uitstroom komt

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rick
400-600
400-600
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 apr 2014 11:41
Locatie: Oosterhout

Re: Reactor

Bericht door Rick »

Alleen me vraag is gewoon of het zo juist is.. En of 700 liter per uur genoeg is.. En hoe ik kan zien dat het goed gaat en is

Gebruikersavatar

Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

Re: Reactor

Bericht door Geert »

Als er geen bellen meegesleurd worden je reactor uit en je geen grote bel krijgt boven in je reactor is het optimaal.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rick
400-600
400-600
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 apr 2014 11:41
Locatie: Oosterhout

Re: Reactor

Bericht door Rick »

View My Video


zo zit het nu in elkaar en dit is nu de kracht van me stroming

Gebruikersavatar

Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

Re: Reactor

Bericht door Geert »

Dat ziet er toch goed uit al zou ik de uitstroom wel ietsjes onder het wateroppervlakte zetten.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rick
400-600
400-600
Berichten: 457
Lid geworden op: 01 apr 2014 11:41
Locatie: Oosterhout

Re: Reactor

Bericht door Rick »

Hij gaat ook zeker weer onder water, ik wou Alleen even de stroming kracht laten zien haha, was hem ook aan het schoonmaken dus dat komt wel goed

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”