Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door stylz »

juniortjuh schreef:ah oke;)
bedankt, ik w8 af of er binnen nu en 2 dagen beweging in mijn mini-flipper ontstaat, want wieweet bouwt de druk zich wel op.
zo niet dan zal ik over 2 dagen mijn bellenteller eraf halen, misschien helpt dit dan
je moet al vrij snel CO2 gaan maken, volgens mij zit er iets fout als jij maar nix ziet. weet je zeker dat de slang helemaal door is, ik bedoel blaas er eens op en komen er dan wel bellen ?
Hoe was het toen je de slang vanaf de CO2 fles direct in het water deed ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door Geert »

Of misschien zit je terugslagventiel vast. Ik heb meerden gehad waarvan er een paar op den duur vast kwamen te zitten en ik geen co2 meer in de bak had.

En volgens mij word de druk ook niet zo hoog in een bio co2 systeem, maar dat weet ik niet zeker heb het nooit nagemeten.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door Linda »

Ik heb wel eens vernomen dat de middelen om co2 te maken bij aangekochte bio co2 sets niet altijd even goed werken. Dus wellicht ligt het niet aan de slangen of terugslagventielen maar gewoon aan de oplossing..
Probeer anders eens een recept van internet met suiker en gist, b.v 200 gr suiker op 2 gr gist, en kijk eens of dat het dan beter gaat. :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
juniortjuh
0-200
0-200
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2014 18:11
Locatie: Leidschendam

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door juniortjuh »

ik heb er geen terugslag ventiel opzitten, ik heb inderdaad het idee dat er helemaal geen Co2 wordt aangemaakt;$
ik zal binnenkort als het dan NOG niet op gang is de fles Dennerle bio Co2 leeggooien en hierin een receptuur van internet klaarmaken.
dan kan ik het gewoon in de bijgeleverde houder neerzetten.
ook kan ik dan de bellenteller en slangetjes van dennerle gebruiken:)
maakt het nog uit qua receptuur? dat de dennerle fles maar 1Liter is?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
juniortjuh
0-200
0-200
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2014 18:11
Locatie: Leidschendam

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door juniortjuh »

wel zit er op het punt waar het slangetje wordt aangesloten op het ventiel van de bio Co2 fles een knikje...
zou dit uitmaken?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door Linda »

Dat ligt eraan hoe groot de knik is. Ik kan me voorstellen dat een knik kan voorkomen dat de co2 lekker kan doorlopen..
Ik denk dat je met 1 literfles ook wel met de 200x2 uit de voeten kunt...Ik gebruik 1 1/2 literflessen die ik ook niet helemaal vul :)

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door stylz »

juniortjuh schreef:wel zit er op het punt waar het slangetje wordt aangesloten op het ventiel van de bio Co2 fles een knikje...
zou dit uitmaken?
Ik snap niet zo erg waarom je de slang niet gewoon in het water stopt en kijkt of hij het doet, je fles moet nu produceren.

geen belletjes dan zit het of verstopt of je maakt geen CO2.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
juniortjuh
0-200
0-200
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2014 18:11
Locatie: Leidschendam

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door juniortjuh »

hoi Stylz,

ik zal morgenochtend wanneer mijn licht in de bak weer aangaat dit eens testen:)

en Catfish,

wat bedoelt u precies met 2x 200?:$

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door Linda »

juniortjuh schreef:hoi Stylz,

ik zal morgenochtend wanneer mijn licht in de bak weer aangaat dit eens testen:)

en Catfish,

wat bedoelt u precies met 2x 200?:$
Ik bedoelde de suiker /gist verhouding. 200 gr suiker op 2 gr gist. En zeg maar je hoor :P

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door MatthijsH »

Zomaar een vraagje, wat houd CO2 precies in? Ik had een vermoeden dat het om planten ging, klopt dat? Ik heb ook een aantal planten in mijn aquarium maar verder laat ik het lekker doen, en de waterwaardes heeft dat ook ergens mee te maken? Sorry voor de zovele vragen hoor :D

Gebruikersavatar

Breda
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 okt 2014 07:53
Locatie: Breda

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door Breda »

Heb je de bijgeleverde pil in zijn geheel in het water gegooid of heb je deze geopend en leeg geschud in de fles?

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door stylz »

MatthijsH schreef:Zomaar een vraagje, wat houd CO2 precies in? Ik had een vermoeden dat het om planten ging, klopt dat? Ik heb ook een aantal planten in mijn aquarium maar verder laat ik het lekker doen, en de waterwaardes heeft dat ook ergens mee te maken? Sorry voor de zovele vragen hoor :D
@MatthijsH, Het is allemaal niet heel erg ingewikkeld, maar denk wel dat je enig idee moet hebben hoe e.a. werkt.
Volgens mij heb je geen idee wat je aan het doen bent.

Nu kan ik hier ongeveer 7 pagina's aan info weg gaan tikken of jij leest dit hele artiekel even door en stelt daarna vragen als je iets niet snapt :)
http://www.easylife.nl/nl/media/alles-over-plantengroei
CO2 is een gas net als zuurstof, planten ademen overdag CO2 in en geven dan O2 (zuurstof) af de C van CO2 is het element koolstof en dat gebruiken de planten om te groeien een plant bestaat voor een groot deel uit koolstof.

Lees het even rustig door het helpt je echt met aquarium houden als je het een beetje snapt.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
juniortjuh
0-200
0-200
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2014 18:11
Locatie: Leidschendam

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door juniortjuh »

DankJEwel Catfish;) duidelijk;)

en ik heb de pil leeggeschud in de fles, Breda, maar ik denk dat het water te koud was;$

en zoals stylz zei, ik heb t slangetje in t water gedaan, er wordt geen Co2 aangemaakt

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door stylz »

Dus een nieuwe oplossing maken :P
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Co2 problemen...(dennerle bio co2)

Bericht door MatthijsH »

stylz schreef:
MatthijsH schreef:Zomaar een vraagje, wat houd CO2 precies in? Ik had een vermoeden dat het om planten ging, klopt dat? Ik heb ook een aantal planten in mijn aquarium maar verder laat ik het lekker doen, en de waterwaardes heeft dat ook ergens mee te maken? Sorry voor de zovele vragen hoor :D
@MatthijsH, Het is allemaal niet heel erg ingewikkeld, maar denk wel dat je enig idee moet hebben hoe e.a. werkt.
Volgens mij heb je geen idee wat je aan het doen bent.

Nu kan ik hier ongeveer 7 pagina's aan info weg gaan tikken of jij leest dit hele artiekel even door en stelt daarna vragen als je iets niet snapt :)
http://www.easylife.nl/nl/media/alles-over-plantengroei
CO2 is een gas net als zuurstof, planten ademen overdag CO2 in en geven dan O2 (zuurstof) af de C van CO2 is het element koolstof en dat gebruiken de planten om te groeien een plant bestaat voor een groot deel uit koolstof.

Lees het even rustig door het helpt je echt met aquarium houden als je het een beetje snapt.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb een aantal plantjes maar ik zou niet weten wat ze nodig hebben en ook niet hoe ik ze moet verzorgen. Ik zal morgen even een foto plaatsen hoe ze er uit zien en aan de hand daarvan kunnen jullie misschien iets meer vertellen?

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”