CO2 icm Lily Pipe of Spraybar?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jorre444
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2022 20:54

CO2 icm Lily Pipe of Spraybar?

Bericht door Jorre444 »

Afgelopen week mijn Juwel Lido 200 binnen gekregen en hierbij een extern filter gekocht (Oase biomaster 350thermo), las over de pomp veel verschillende verhalen maar ben door alle youtube reviews toch de streep over gegaan.
Tot zover bevalt deze combi mij super goed, pomp lijkt sterk genoeg voor deze bak.

Vandaag heb ik mijn Lily Pipe en inline CO2 set aangesloten. Nu ben ik alleen een beetje bang dat de Lily Pipe niet goed functioneert in mijn aquarium.
Omdat de bak vrij hoog is kan de Lily Pipe echt net onderwater en ben ik bang dat de stroming niet volledig door de bak gaat om het CO2 te versprijden.. Wat denken jullie hiervan?
Ben al iets over de lijn van de max. waterlijn omdat die anders net boven water zou staan. Of kan ik de oorspronkelijke spraybar van oase beter gebruiken?

Overigens nog volledig visloos :giggle: bak is lekker aan het indraaien.


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: CO2 icm Lily Pipe of Spraybar?

Bericht door amber98 »

Als het water rustig uit de Lilypipe stroomt, kun je deze gebruiken maar als je ziet dat dit veel rimpeling in het water of zelfs bellen veroorzaakt, ben je de CO2 voor niks toe aan het voegen. Dan kun je beter de sprayerbar gebruiken maar wel dusdanig plaatsen dat er ook dan weinig oppervlakte beweging is.

Als tip, hou de capaciteit van het filter goed in de gaten. Hier hebben we de oase toch vervangen omdat deze veel capaciteit verloor. In ons geval teveel

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”