Manguppy's

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
jolien
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2009 11:34

Manguppy's

Bericht door jolien »

hallo iedereen!

even ifo over men aquarium : een cayman 260l
visbestand:
7 neon visjes
2 maanvissen
4 guppy's (vrouwtjes)
2 goerami's
2 platy's
een koppel zwaarddragers
1 ruitenkuiser
2 black mollies white
1 betta vrouw

vorige week was ik naar de fauna Lima geweest om 6 guppy's 2 man en 4 vrouwtjes :vis: . Maar de volgende morgen zag ik dat er "geknabbeld" was aan de staarten van mijn manguppen. Ik vermoed dat de daders de maanvissen waren. Maar jah nog geen week hebben de mangupjes overleefd (doordat ze dus helemaal hun staarten hadden opgegeten) :cry: toch zou ik weer heel graag manguppen hebben omdat ik ze echt wel mooi vindt . Mijn vraag: bestaan er geen manguppen met (ongeveer) dezelfde staart als de vrouwtjes ? Mijn maanvissen doen namelijk niets aan mijn vrouwgupjes. Of bestaat er een andere manier voor ze toch samen te houden? Het is mss een domme vraag maar jah ... ik hoop op een antwoord.

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Manguppy's

Bericht door Kees »

Volgens mij niet, maar weet je zeker dat het de maanvissen zijn?
Onderschat de andere niet he.
Je bestand ziet er trouwens ook niet optimaal uit, als ik eerlijk moet zeggen.
Maanvissen zijn ook wel scholenvissen en 2 maakt geen school.
Zou ook niet snel gourami's met betta's houden, waar is het mannetje by the weg?
Welke vis bedoel je eigenlijk met ruitenkruiser?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
jolien
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2009 11:34

Re: Manguppy's

Bericht door jolien »

Kees schreef:Volgens mij niet, maar weet je zeker dat het de maanvissen zijn?
Onderschat de andere niet he.
Je bestand ziet er trouwens ook niet optimaal uit, als ik eerlijk moet zeggen.
Maanvissen zijn ook wel scholenvissen en 2 maakt geen school.
Zou ook niet snel gourami's met betta's houden, waar is het mannetje by the weg?
Welke vis bedoel je eigenlijk met ruitenkruiser?
ik denk het wel dat het de maanvissen zijn (zij waren degene die altijd achter mijn manguppy's zaten)
en ja ik weet dat mijn bestand inderdaad niet echt goed is maar toen wist ik nog niet dat maanvissen in een school hoorden in de winkel vertelde ze mij dat niet en jah neon visjes is ook niet zo een goed idee voor bij maanvissen te zetten ( dat lees ik toch op internet ) maar deze visjes zitten er al een jaar in en mijn maanvissen doen er niets aan (gelukkig) :lol: . Maar in het vervolg als ik nog eens naar de winkel ga zal ik er visjes bijzetten die er bij passen. ik wou er normaal gezien geen betta-vrouwtje nemen hoor maar omdat ze mij in de winkel dit vrouwtje voor een goedkopere prijs aanboden heb ik haar dan toch genomen (en ja ze is gezond!) een mannetje zit er niet bij moet dat dan?

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Manguppy's

Bericht door Kees »

Is wel zo natuurlijk, alleen ik zou ipv een mannetje erbij te zetten, het vrouwtje proberen te verkopen.
Als de maanvissen groot zijn, dan kunnen ze inderdaad weleens een neontje als snack zien, kan ook met de wat grotere kardinaaltjes gebeuren, maar deze gaan vaak wel beter bij elkaar.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
jolien
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2009 11:34

Re: Manguppy's

Bericht door jolien »

Kees schreef:Is wel zo natuurlijk, alleen ik zou ipv een mannetje erbij te zetten, het vrouwtje proberen te verkopen.
Als de maanvissen groot zijn, dan kunnen ze inderdaad weleens een neontje als snack zien, kan ook met de wat grotere kardinaaltjes gebeuren, maar deze gaan vaak wel beter bij elkaar.

eigelijk zou ik het betta vrouwtje liever willen houden ze doet het goed in mijn bak :vis:
maar is het dan niet beter voor er nog een vrouwtje bij te zetten? (voor de gezelschap) mijn goerami's doen er niets aan ze zijn eigelijk de rustigste van mijn aquarium .

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Manguppy's

Bericht door Kees »

Zou er geen vrouwtje bij zetten, willen ook wel naar mekaar uithalen.
Dan zou ik eerder proberen om er een mannetje bij te zetten en kijken hoe dat gaat met de rest.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
jolien
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2009 11:34

Re: Manguppy's

Bericht door jolien »

Kees schreef:Zou er geen vrouwtje bij zetten, willen ook wel naar mekaar uithalen.
Dan zou ik eerder proberen om er een mannetje bij te zetten en kijken hoe dat gaat met de rest.
oké zal ik doen :vis: ohja merci voor de uitleg he!

Gebruikersavatar

Marja
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 7889
Lid geworden op: 08 feb 2010 00:13

Re: Manguppy's

Bericht door Marja »

ik zie dat dit al een oud topic is,
maar hoe gaat het met je bak?
en met je bestand?
ben benieuwt ;)
groetjes Mar

mijn gras is groen genoeg!

Plaats reactie

Terug naar “Levendbarenden”