guppen kwijt

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
pwhock
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2016 21:03

guppen kwijt

Bericht door pwhock »

Hallo,

Ik ben erg nieuw in de aquarium wereld.
We hebben een biorb halo 30 ( de negatieve gedachte hierover heb ik al veel gehoord en gelezen, maar we hebben hem nu eenmaal)
Er zitten een paar Guppy's in, eerst naar een week 1 gup kwijt :( en een dag later nog 1 kwijt :oops: hoe kan dat nou??
we hebben ze weer gevonden gelukkig maar ze gaan telkens onder het filter zitten en kunnen er zelf niet meer uit.

Iemand hier al vaker over gehoord en/of misschien tips wat we kunnen doen om het te voorkomen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gebruikersavatar

Elwin
0-200
0-200
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 dec 2013 14:05

Re: guppen kwijt

Bericht door Elwin »

De guppy is op veel plaatsen uitgezet om met name muggen te bestrijden, vanwege de voorkeur voor muggenlarven als voedsel. De guppy kan prima gehouden worden in een gezelschapsaquarium, van minimaal 60 cm. De guppy is zeer vreedzaam tegenover andere vissen. De mannetjes zijn wel constant bezig om de vrouwtjes te bevruchten. Men doet er verstandig aan om per mannetjesguppy drie vrouwtjesguppy's te houden, omdat anders de vrouwtjes constant worden opgejaagd, wat stress veroorzaakt. Te veel stress kan bij guppy's leiden tot ziekten en uiteindelijk de dood. De optimale aquariumtemperatuur ligt tussen de 23 en 25 graden Celsius.

Bovenstaand stuk komt van Wikipedia gewoon even googelen en u kunt al lezen dat een biorb halo 30 niet geschikt is en de guppen ook andere bijzonderheden hebben.

U zei zelf al "maar we hebben hem nu nou eenmaal". Ik zou het dan houden bij planten en wellicht wat slakken.

http://savannah_2.plazilla.com/page/4295040659/slakken-in-je-aquarium

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: guppen kwijt

Bericht door emeraldking »