Inderdaad als het om kwekers gaat.
Maar wat ik zelf meegemaakt heb, is een kweker stopt.
Deelt binnen de hobby kweekgroepen uit, start na 2 jaar weer.
En alles aan nakweek, ouderdieren is ineens verdwenen.
Als ik eerlijk ben keek ik vroeger ook meer naar wat gevraagd werd, en ging daarop proberen te kweken.
Een hele foute manier in principe, maar goed iedereen is ooit jong geweest.
Nadat ik ontslagen was, is het ook fout gegaan met me en ben ik erg ziek geworden.
Ook eigen stomme fout, dat ontken ik ook niet.
Maar goed in die tijd zijn er wel heel veel ideeën opgebloeid kwa kwekerij opzetten.
Dit is ook in het jaar dat de regelgeving bekend werd aangescherpt te worden.
Heb toen ook een mail gestuurd naar P v/d D, of hier mogelijkheden voor zijn.
Om hier iets serieus voor op te zetten, na een mail terug ben ik van mening dat ze daar zeer Naïef zijn.
En na opname heb ik dit soort van laten varen.
Nu ben ik weer langzaam overal aan het solliciteren, helaas nergens succes tot op heden.
En ben om deze reden aan het proberen om goede resultaten uit de praktijk op papier te zetten.
Om als kweker eventueel het ondernemerschap in te rollen.
Mede hierdoor mocht dit mogelijk zijn wil ik het zo dergelijk aan pakken.
Dat deze punten via de nieuwe regelgeving waar over gesproken word.
Op een positievere manier voor de dieren houderij word neergezet.
Mocht er meer geïnterreseerden hier in zijn, dan hoor ik het graag.
Dan werk ik met liefde alle punten uit, en laat dit rondgaan.
Zodat het met meerdere mensen tot een juiste uitgang goed uitgewerkt kan worden.
Helaas kan je niet alles alleen doen, en is het vaak beter om dit met meerdere meningen te doen.
Daarnaast kunnen anderen ook met goede ideeën komen, eventueel een betere uitwerking ervan.
Door middel hiervan wil ik ook namelijk proberen tegen zoveel mogelijk wildvang aan te knokken.
Dit is voor mij het belangrijkste doel, neem bijvoorbeeld Neurergus kaiseri die voor €125,- WV op de markt was.
Als ik dit persoonlijk nu zou kweken, en om de Wildvang tegen te gaan.
Zou ik starten door nakweek voor 5 à 10 euro op de markt te brengen.
En niet voor die absurd hoge bedragen, dit nekt direct de handel van wildvang.
Helaas is het nu verboden voor deze soort om ze te exporteren, doordat die met uitsterven bedreigd is.
Nu terug on-topic
En inderdaad dat is ook een goed voorbeeld kwa genussen.
Kwa black molly's wist ik niet dat ze zo ontzettend lastig waren bij de voortplanting.
Grootste verschil was toen hier had ik brakwater gecreëerd voor ze, en daar weer niet.
Daar schijnt veel zonlicht van buiten in de bak waardoor veel algen onstaan, en hier weer niet.
Als het gaat om dezelfde water kwaliteit na te bootsen, dan ga ik eerst liever op zoek naar een goede grotere aquarium voor ze.
In de huidige zit nu een koppel M. ramirezi die het verschikkelijk goed doen met nakweek.
Aan deze setup blijf ik dan ook liever vanaf nu, plaats er alleen zo nu en dan een nieuw plantje erbij.
Tevens door het deels brakwater en microsiemens, verwacht ik dat dat fout gegaan was bij het eerste legsel.
Heb erna al het water ververst en nu doet alles het super.
Kwa snor dacht ik dat ik zoiets ergens gelezen had, goed om te weten dat dit dan gewoon een fabeltje is.
Nu nog even een ander puntje helaas moeten de foto's nog op Icloud geupload worden.
Maar heb een zeer aparte gupman aangeschaft naar mijn mening.
Grote kans dat er ook van alles in gemixt zit, maar als ik de foto's plaats zou ik hier ook wat meer informatie over willen hebben.
Wil weten namelijk hoe de genetica overerfbaar kan zijn, en wat voor vrouwtje eventueel het best hiervoor te gebruiken is.
Heb denk ik zo'n 15 maagdelijke vrouwtjes zitten op het moment.
En vind dit mannetje zo mooi, dat ik er zeker wat meer van wil hebben
Zal ook wel merken dat ik erg veel van de kleur blauw hou
En inderdaad, hoe meer er geschreven word hoe meer er te leren valt