Tuxedo endlers

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Tuxedo endlers

Bericht door emeraldking »

Heb maar eens ff weer wat endlers op de kiek gezet. Persoonlijk vind ik deze één van de wat fraaiere endlerhybridestammen die r zijn... De tuxedo endler.

De eersten had ik voor enige jaren terug vanuit Thailand over laten komen. Dit in samenspel met wat duitse kwekers. Origineel hadden deze een zwart dek op flank en rug tot aan de schouderpartij.Met rode zwaarden, rode borst en de dorsale vin was individueel verschillend. Nu na wat jaren verder te zijn is er weer een diversiteit opgetreden. Nu komen er ook mannen voor met witte zwaarden, een zilveren borst en meer diversiteit in de aftekening in de dorsale vin.

Hier wat voorbeelden van de tuxedo endler zoals die bij mij voorkomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het blijft uiteraard zoals bij alle soorten een kwestie van uitselecteren wat voldoet danwel niet voldoet.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Tuxedo endlers

Bericht door emeraldking »

emeraldking schreef:Heb maar eens ff weer wat endlers op de kiek gezet. Persoonlijk vind ik deze één van de wat fraaiere endlerhybridestammen die er zijn... De tuxedo endler.

De eersten had ik voor enige jaren terug vanuit Thailand over laten komen. Dit in samenspel met wat duitse kwekers. Origineel hadden deze een zwart dek op flank en rug tot aan de schouderpartij.Met rode zwaarden, rode borst en de dorsale vin was individueel verschillend. Nu na wat jaren verder te zijn is er weer een diversiteit opgetreden. Nu komen er ook mannen voor met witte zwaarden, een zilveren borst en meer diversiteit in de aftekening in de dorsale vin.

Hier wat voorbeelden van de tuxedo endler zoals die bij mij voorkomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het blijft uiteraard zoals bij alle soorten een kwestie van uitselecteren wat voldoet danwel niet voldoet.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Tuxedo endlers

Bericht door karinD »

Dat zijn inderdaad heel mooie endlers.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Tuxedo endlers

Bericht door Linda »

Prachtige visjes Stan :duim:

Plaats reactie

Terug naar “Levendbarenden”