Een vraag over mijn guppen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Inge23

Een vraag over mijn guppen

Bericht door Inge23 »

Hey,

Wij zijn een aantal weken geleden voor het eerst begonnen met een aquarium. Er zitten o.a 3 guppen in, maar heb echt een probleem met het mannetje!!!! :(

Het eerste mannetje wat we er in hadden zitten was na 1 dag dood, heb deze tegelijk in dezelfde winkel gekocht als de 2 vrouwtjes. De vrouwtjes doen het prima en zijn flink actief. Nu hebben we een nieuw mannetje gekocht en deze ligt zijn laatste adem nu ook uit te blazen onder in de bak, hoe kan dit nou?!?! deze gup hebben we dus in een andere winkel gekocht als de eerste. In de winkel was deze nog voor zover we konden zien "gezond".

Nu is het wel zo dat de PH waarde van mijn aquarium nog niet goed is... op het moment is deze 8.0... Nu zeiden ze in de winkel dat het daaraan kon liggen, maar ik vind het wel vreemd dat de vrouwtjes en de ander vissen (3 black molly's en 1 glasgarnaal) het wel goed doen.

Nu heb ik een tijdje de vissen geobserveerd, en mijn black molly's zijn wel druk bezig.( het mannetje van de black molly's is druk bezig met bevruchten van de vrouwtjes) En zijn nu ook wat agressiever tegen de andere vissen. De vrouwtjes guppen zijn krachtig genoeg om snel weg te zwemmen, maar het mannetje dus niet... met gevolg dat hij steeds aan zijn staart geplukt wordt.

Jullie enig idee waarom de mannetjes guppen het niet overleven toch de PH waarde?Of mijn black molly's?????

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Groetjes,

Inge

Gebruikersavatar

mol
0-200
0-200
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 nov 2007 13:09
Locatie: noordbroek (grunn)

Re: Een vraag over mijn guppen

Bericht door mol »

nou ik houd het op de black molly's

ph 8 is wel wat hoog, maar deze starters vis ''die daar voor aangeraden word'' kan dit meestal toch wel verdragen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
jari4now

Re: Een vraag over mijn guppen

Bericht door jari4now »

Ik ga ook voor de black molly's.....als ze hem steeds lastig vallen raakt hij wel erg overspannen....
en inderdaad Ph 8 moet wel omlaag maar moet wel overleefbaar zijn voor o.a. Guppen

Gebruikersavatar

Joep
0-200
0-200
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 nov 2007 21:41
Locatie: Reusel

Re: Een vraag over mijn guppen

Bericht door Joep »

black molly's houden ook wel van een wat hogere ph waarde..
Groetjes Joep

Gebruikersavatar

Rico
400-600
400-600
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 okt 2007 22:48
Locatie: Melick

Re: Een vraag over mijn guppen

Bericht door Rico »

Ik denk ook wel dat het de black molly's zijn.
Ik kan me nog herinneren dat we vroeg (was een 20 jaar geleden) een klein bakje hadden staan met guppen die zelfs mijn uitlaattechnieken buiten in een regenplas en een douche onder de hete kraan nog overleefden (werden wel wit na het hete water), maar toen we die zwarte monstertjes van een kennis kregen en er bij hadden gezet was het afgelopen met de guppen.
gr, Rico

Plaats reactie

Terug naar “Levendbarenden”