Weet of heeft iemand dat al eens gemerkt of er bij Black Molly's een onderlinge rangorde is?
Vandaag kwam ik hier tegen dat mannetjes de alpha dieren zouden zijn.
Bij mijn eigen groep (6 dames, 2 heren) zie ik wel dat er een van de twee mannetjes duidelijk aan de ander laat merken dat hij zich niet opzij laat drukken door die andere man. Van de dames zie ik er 1 regelmatig bij die eerste man rondhangen, maar om te paren wel beide mannen toeliet. Twee dames zijn nog wat jong om zich met voortplanting te bemoeien en van de andere 3 dames heb ik nog geen parings activiteit gezien.
De groep die ik nu heb, zijn in 2 etappes (1e: 4 dames, 1 heer; 2e: 2 dames, 1 heer)) bij elkaar gekomen van verschillende bron en de dieren die er het laatst bijkwamen, houden zich gemiddeld wat meer in de achtergrond. Ook de 2 kleintjes van de eerste lading houden zich wat meer in de achtergrond, maar naarmate ze groeien, laten ze zich meer zien.
Alle 8 zijn overigens erg makkelijk uit elkaar te houden op hun individuele uiterlijke kenmerken (vooral de staart tekening verschilt per vis)
observaties van anderen zijn welkom

groetjes, Fenna