Gup verdwenen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kayleefjwu
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2021 21:30

Gup verdwenen

Bericht door Kayleefjwu »

Hoi! Ik heb gisteren mijn eerste guppen binnengekregen en geïntroduceerd aan mijn aquarium. Helaas is een van de twee opeens verdwenen. Heb tussen ale plantjes gekeken en decoratie maar kan hem niet meer vinden. De overgeblevenen gup heeft wel een hapje uit zijn staart gekregen en zwemt dicht aan het wateroppervlak ipv door de bak heen. Kan het zijn dat de een de ander heeft opgegeten in een gevecht?
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6226
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Gup verdwenen

Bericht door amber98 »

Guppen zijn normaal verdraagzaam naar elkaar. Het klinkt wel heel logisch als de gup een natuurlijke dood gestorven is en daarna is opgegeten, lijkjes worden snel weggewerkt. Maar ik zou sowieso nog even goed kijken om het aquarium heen, of misschien heb je huisdieren die een eruitgesprongen vis hebben opgegeten?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kayleefjwu
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2021 21:30

Re: Gup verdwenen

Bericht door Kayleefjwu »

amber98 schreef: 21 mar 2021 23:10 Guppen zijn normaal verdraagzaam naar elkaar. Het klinkt wel heel logisch als de gup een natuurlijke dood gestorven is en daarna is opgegeten, lijkjes worden snel weggewerkt. Maar ik zou sowieso nog even goed kijken om het aquarium heen, of misschien heb je huisdieren die een eruitgesprongen vis hebben opgegeten?
Hmm ik kijk net weer in mn aquarium en de ander is opeens ook verdwenen! Ze zouden er als het goed is niet gesprongen kunnen zijn aangezien ik een plaat erboven op heb. Om de aquarium heen heb ik niks verdachts gezien.
Afbeelding

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kayleefjwu
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2021 21:30

Re: Gup verdwenen

Bericht door Kayleefjwu »

SPOED!!!!!!

Oh jeetje ik heb net de filter pomp uit het kastje gehaald en ja hoor daar ligt de dooie gup in. Die er uit gehaald en op zoek gegaan naar de ander. Vond hem liggend onder een decoratie in een lege plek. Hem eruit geholpen, zag dat zn vinnetjes nog een beetje klapperden maar hij drijft nu de hele tijd ondersteboven en kan niet meer in de juiste positie zwemmen. Hij botste overal tegen aan en zit nu vast te flipperen op de bodem. Hoe los ik dit op?
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6226
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Gup verdwenen

Bericht door amber98 »

Hoe gaat het nu? Ik denk niet dat deze nog te redden is, helaas... Normaal gesproken zouden ze niet zomaar ik het filter moeten kunnen komen

Gebruikersavatar

Frukje
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jan 2021 09:17

Re: Gup verdwenen

Bericht door Frukje »

Och sneu

Ik duim voor je maar vrees ervoor

Plaats reactie

Terug naar “Levendbarenden”