Nieuwe bak Rio Orinoco

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door amber98 »

Let wel goed op dat het daadwerkelijk F1 maanvissen zijn en geen wildvang! Wildvang heeft namelijk echt een pH van 4 nodig, F1 kan iets hoger. Vanwaar ga je guppen gebruiken voor de opstart?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Joey
0-200
0-200
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:10

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door Joey »

Hoi Amber sorry voor de late reactie. Ik had je berichtje niet gelezen.
Ja ik heb al iemand gevonden waar ik ze kan halen en dat is F1. Ook zegt hij dat ze op een ph van 7 kunnen omdat ze dat gewend zijn. Dit geloof ik wel maar ik ga ze toch op een ph van 5,5 houden aangezien dat veel beter voor ze is. En die guppen. Dat is omdat ik op veel sites lees dat dat nodig is voor de opstart van het aquarium. Zodat de vilten alvast een beetje kan wennen aan het opruimen van afvalstoffen. En nog een vraagje aan jullie. Raden jullie aan om de opstart van het begin af aan te werken met een lage ph? Of eerst gewoon leiding water en dan steeds een beetje omlaag met de ph?

Mvg. Joey

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door amber98 »

Ik zou zo snel mogelijk met de pH gaan stoeien Zodat je dat onder de knie krijgt en je ook kan zien of je deze stabiel kan houden, maar die guppen achterwegen laten. Je zet er geen vissen in tijdens de indraaiperiode zodat deze niet doodgaan of last krijgen van ammoniak of nitriet verbranding. Door guppen te plaatsen zorg je er dus voor dat deze dit wel allemaal mee krijgen. Het is net zo goed een onschuldig leven. ;) als je om de paar dagen wat visvoer in de bak gooit, groeien de bacteriën prima ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Joey
0-200
0-200
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:10

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door Joey »

Oke top doe ik dat, bedankt! :D

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door Linda »

Hmmmmmm..... Maar voor vissen een pH van 7 gewend zijn... Is het dan wel goed voor de vissen om alsnog op een pH van 5,5 gehouden te worden?

Ik bedoel, wanneer jouw voorouders uit Alaska komen, maar jouw familie woont al generaties in Nederland, dan ga je het klimaat in Alaska ook niet waarderen toch? 😅

Al zal F1 dan de eerste generatie zijn denk ik? 🤔 Maar dan nog..

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Joey
0-200
0-200
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:10

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door Joey »

Hoi Linda. Ik was op vakantie dus kon ik niet reageren. Sorry.
Maar ik denk dat het toch beter voor de vissen toch beter als ze op een ph van 5,5 gaan. Dit zijn de kinderen van wildvang altums die vaarschijnlijk op een ph van rond de 4,2 zitten anders gaan ze volgens mij ook niet voortplanten. Dus die kinderen zijn geboren op een ph van rond de 4,2. Als ze dan nu helemaal zijn overgewend naar een ph van 7 is dat wel een heel groot verschil. Dus denk ik dat ze toch een langer en beter leven hebben op een ph van 5,5.

Mvg. Joey

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Joey
0-200
0-200
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:10

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door Joey »

En nog een vraagje. (Alweer :roll: )
Wat voor voer raden jullie aan? Ik dat zelf eerst aan een en al levend voer alleen dat is waarschijnlijk niet mogelijk in zulke grote hoeveelheden. Dus dan dacht ik een/twee keer in de week levend voer. Maar moet ik dan voor de rest diepvries geven of toch droog?

Mvg. Joey

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door amber98 »

Diepvries heeft ongeveer dezelfde voedingswaarde als levend voer. Droogvoer zou ik niet doen. Grote kans dat ze het daar niet goed op doen of niet eens willen eten.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Joey
0-200
0-200
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:10

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door Joey »

Oke en weten jullie nog een plek waar je dat in grote hoeveelheden voor een kleine prijs kan bestellen?

Gebruikersavatar

OlliePindakaas
0-200
0-200
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jul 2018 15:27

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door OlliePindakaas »

Voor mijn eigen twee komende bakjes van 360L, ben ik actief gaan rondzoeken naar specifieke biotoop informatie. Naar jouw vraag, kom ik tot deze informatie:
Hopelijk heb je er wat aan.

Hoe staat het trouwens met jouw bak?
Samen lukt het gezelliger

Eigen aquariumervaring:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Joey
0-200
0-200
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:10

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door Joey »

Hoi olliepindakaas, bedankt voor de sites maar ik weet bijna alles al in detail. En het aquarium, dat staat nog leeg maar morgen komt het hout wel al binnen daar zal ik morgen wel even wat foto’s van maken. het aquarium mag ik pas over een half jaar vullen. Want het aquarium komt in mijn nieuwe kamer te staan alleen die kamer is nog niet klaar. Ik ben wel al bezig om de algen eter te krijgen maar dat lukt nog niet helemaal. Ik wil graag de l190 hebben maar deze zijn niet heel erg veel te koop in de buurd waar ik woon.

Mvg. Joey

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door amber98 »

Hou er rekening mee dat zo'n joekel van een pleco nog wel eens aan je maanvissen wil gaan hangen. Die hebben dan geen schijn van kans meer, zou zonde zijn ..

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Joey
0-200
0-200
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:10

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door Joey »

Ohw echt? :( ohw nou dan kies ik wel een andere pleco wel een beetje jammer want ik had er net een geregeld via marktplaats.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door amber98 »

Vaak zijn de klein blijvende l nummers een betere keuze, aangezien de maanvissen die wel weg kunnen jagen. De grote plecos hebben veel te sterke zuigkracht waardoor je dus regelmatig ziet dat er maanvissen of discussen het hierdoor niet overleven.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Joey
0-200
0-200
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:10

Re: Nieuwe bak Rio Orinoco

Bericht door Joey »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de stukken hout. Komen van hans

Plaats reactie

Terug naar “Biotopen”