Tanganyika biotoop.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
lkreeft
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2015 10:52

Tanganyika biotoop.

Bericht door lkreeft »

Hallo mensen, Ik ben Lerby Kreeft sinds vandaag nieuw op het forum. Nu heb ik een vraag over wat ik persoonlijk één van de mooiste biotopen vind.

Ik heb op dit moment nog een 60 x 30 x 30 aquarium staan met 6 lamprologus multifasciatus er in. Maar nu zit ik al een behoorlijke poos te denken om iets groter te gaan dan dit aquarium want vind het persoonlijk iets te klein. Niet dat de multi's het niet naar hun zin hebben of iets dergelijks. Maar wou graag een aantal soorten vissen in een aquarium plaatsen. En dat kan niet in dit aquarium omdat die gewoon simpel weg te klein is spijtig genoeg voor andere tanganyika's.

Nu zit ik te denken aan een 120 cm aquarium of als ik het kan plaatsen een 150 cm. Maar ik ben bang dat de laatste het niet gaat worden :(. Maar ja dan wordt het dus een 120 cm die ik misschien over koop van een kennis en anders dan wou ik mij er aan proberen te wagen om zelf een bak te bouwen :idea:. Maar dit is nog maar een idee en dit zal een project worden over een aantal weken verspreid. De bak zal dan ongeveer 120 l x 50 d x 60 d worden. Dus gemiddeld 360 liter ongeveer. De 60 cm bak zal dan gaan dienen als opkweek bak voor eventuele nakweek.

Nu vraag ik mij af welke vissen kan ik combineren met mijn multi's in een 120 cm aquarium? En hoeveel van dat soort vissen kan ik er dan in doen. Ik wil namelijk niet alles gaan combineren en zou graag zien dat het goed komt. Dus graag zou ik willen weten wat ik kan combineren en als hier ook ervaringen mee zijn.

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Tanganyika biotoop.

Bericht door MatthijsH »

Hoi Lerby, welkom op dit forum!

Ik kan je zo snel geen namen noemen die bij de Multi's passen...

Maar je hebt wel veel meer mogelijkheden zonder de Multi's dan met met.
Het is aan jou de keuze of je ze wilt houden of weg wilt doen.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Tanganyika biotoop.

Bericht door stylz »

ja kan bv denken aan een julidochromis soortje,
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Tanganyika biotoop.

Bericht door Linda »

Ik heb zelf de Julidochromis Dickfeldi's gehad bij Multies. Erg mooie vissen en niet al te agressief.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
lkreeft
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2015 10:52

Re: Tanganyika biotoop.

Bericht door lkreeft »

Het zou eventueel een mogelijkheid zijn om mijn Multi's alleen in de 60 cm bak te houden. Maar dan vraag ik mij af wat ik anders kan combineren wat betreft tanganyika cichlieden in een 120 cm bak?

Gebruikersavatar

JohnJ
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2016 22:56

Re: Tanganyika biotoop.

Bericht door JohnJ »

Een schooltje Paracyprichromis Nigripinnis kan er wel bij hoor. Wel meer vrouwen doen dan mannen.
Een solo Altolamprologus Compressiceps kan er dan ook wel bij.
Een groepje Synodontis (Petricola Dwarf)

Dit heb ik zo in mijn aquarium gehad van 130cm. Ik heb ook geprobeerd om een koppel te laten vormen met die Compressiceps maar dat lukte niet, beetje oorlog zeg maar.
Voor die paracyps zou ik dan wat grote platte stenen rechtop zetten tegen je zijwand ofzo. Dan heb je best kans dat ze jongen krijgen.

Succes met je zoektocht.

Oeps, zie net dat dit een vraag is van vorig jaar :oops:

Plaats reactie

Terug naar “Biotopen”