Drijfplanten

Forumregels
  • In een advertentie dient ten minste de plaatsnaam te staan waar de adverteerder woont, of het artikel kan worden afgehaald.
  • Het is niet toegestaan e-mailadressen en telefoonnummers in een advertentie te plaatsen.
    Bij interesse kunnen die via PB worden uitgewisseld.
  • Een advertentie mag niet enkel bestaan uit een link naar bv. Marktplaats.
  • Wij adviseren, omdat hier vaak naar gevraagd wordt, een foto bij de advertentie te plaatsen.
Plaats reactie
Onderwerp starter
PaiNapple
0-200
0-200

Drijfplanten

Bericht door PaiNapple » 29 jan 2022 17:11

Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje op zoek naar drijfplantjes voor mijn aquarium. Bij mij in de buurt kan ik ze nergens vinden (Tilburg). Weet er iemand bij in de buurt een winkel waar ik ze kan halen of heeft iemand zelf iets over (uiteraard voor een schappelijke prijs)? Ik heb maar een 60l, dus ik heb het liefst planten met wat kortere wortels zoals bv Silvinia natans, maar het mag ook een andere zijn. Ook vraag ik me af, zullen deze het licht alleen dimmen of ook plaatselijk al het licht tegenhouden? Ik namelijk ook een rode plant (ludwigia sp red) en ik wil dat die genoeg licht krijgt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Drijfplanten

Bericht door amber98 » 29 jan 2022 17:16

Drijfplanten dimmen plaatselijk licht als je ze op die plek weet te houden ;) de vijver seizoenen beginnen weer langzaam. Meestal vind je dan drijfplanten ook in tuincentra etc.

SpongeBob
0-200
0-200

Bericht door SpongeBob » 29 jan 2022 18:36

Ik kan vanwege omstandigheden niet altijd even gemakkelijk naar de winkel. Dus koop ik online. Laatste levering van watersla heb ik gedaan via deze firma (link) en heeft goed uitgepakt. Prima verpakt en binnen paar dagen in huis. Naderhand nog contact of alles naar tevredenheid is verlopen en dat zegt toch wat.

https://www.aquaplantsonline.nl/planten ... umplanten/

Onderwerp starter
PaiNapple
0-200
0-200

Bericht door PaiNapple » 31 jan 2022 18:57

Oké, ik zal we afwachten tot ze weer komen. Kan elke drijfplant zomaar in een aquarium? Anders zal ik ze toch online moeten kopen…
En er zijn toch van die ringetjes die drijven waarmee ik drijfplanten weghoud zodat ik bv nog kan voeren of licht door kan laten?
In elk geval bedankt Amber en SpongeBob!

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 » 01 feb 2022 06:31

In principe kan elke drijfplant in het aquarium, het is alleen even afwachten of ze het daadwerkelijk goed doen in jouw aquarium, aangezien elke bak anders is

Parketterie
0-200
0-200

Bericht door Parketterie » 01 feb 2022 10:38

Meeste drijfplantjes worden buiten gekweekt, nog een paar maanden geduld dan is het aanbod veel groter, grtn Harry

Onderwerp starter
PaiNapple
0-200
0-200

Bericht door PaiNapple » 01 feb 2022 18:17

Top, bedankt allemaal!

Plaats reactie

Terug naar “Gezocht”