Om op de hoogte te blijven van alle veranderingen en aankondigingen lees dan regelmatig onze Nieuwspagina even door.
Als u deze melding gelezen heeft, kunt u hem sluiten door op het kruisje te klikken in de rechter bovenhoek.

Nieuwe beschrijving: Vampierkrab

Plaats reactie
Onderwerp starter
karinD
Databasebeheerder
Databasebeheerder

Nieuwe beschrijving: Vampierkrab

Bericht door karinD » 03 mar 2017 13:42

De vampierkrab is een heel erg leuk beestje. Hij is rood, paars of oranje en heeft oranje ogen.
Toby Derks, dank je wel voor je hulp en je foto :P

http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... ampierkrab

Afbeelding

Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

tobyderks
1000+
1000+
Contacteer:

Re: Nieuwe beschrijving: Vampierkrab

Bericht door tobyderks » 03 mar 2017 15:48

graag gedaan karin. erg duidelijk en mooi artikel! leuke filmpjes er bij ook.

WARNING:this person may talk about fishes at any given moment!

tobyderks
1000+
1000+
Contacteer:

Re: Nieuwe beschrijving: Vampierkrab

Bericht door tobyderks » 09 mar 2018 22:07

Hey Karin, ik kwam onlangs je artikel weer tegen en het leek me leuk om het weer opnieuw te lezen nu ik nog veel meer over de krabben weet. Ik vind de beschrijving nog steeds erg goed en duidelijk! Hier kunnen veel mensen van leren.
Bij de kweek heb ik echter 1 opmerking: er staat dat de verschillende soorten onderling kruisen. Dit klopt, maar het is sterk af te raden om de verschillende soorten NIET bij elkaar in een bak te zetten. In de meeste gevallen zullen ze elkaar aanvallen en doden. Beter is dus om ze niet te willen kruisen.
Misschien kan ik nog iets toevoegen. Ik heb nu zelf jonge krabbetjes groot gebracht zoals te lezen was in mijn topic. Ik kon destijds bijna geen informatie vinden over hoe de verzorging voor jonge krabbetjes werkt. Uit eigen ervaringen ben ik toch een hele boel te weten gekomen en heb, vind ik zelf, redelijk succes: van de 12 jonge die ik heb uitgevangen, zijn er 6 (bijna) volwassen geworden. Als je wilt en als het leuk is, kan ik een kort verslagje maken over hoe je de jonkies het beste groot kunt brengen. Ik hoor het wel! :mrgreen:

WARNING:this person may talk about fishes at any given moment!

Plaats reactie

Terug naar “Vissen- en plantendatabase”