tetra test analyset ervaringen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Irshad
0-200
0-200
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jan 2014 23:04

tetra test analyset ervaringen

Bericht door Irshad »

Wie heeft er ervaring met deze testkoffer? Hij is behoorlijk prijzig (75 euro), maar ik kan hem voor een prikkie overnemen.

Ik weet dat velen de Sera of JBL koffer hebben, maar ben toch benieuwd wat jullie over deze koffer kunnen vertellen :mrgreen:


Afbeelding
Juwel Rio 125

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: tetra test analyset ervaringen

Bericht door stylz »

ik ben geen fan van testen, omdat het iedereen veel te vaak op het verkeerde been zet, dat even als opening :mrgreen:

Kan een goede test set zijn is gewoon een goed merk, maar hoe oud is de koffer ?
je kan deze test niet oneindig gebruiken, ik bewaar mijn test sets altijd in de koelkast hoe zijn deze opgeslagen.

Ook zo'n nadeel als je ze koopt in een winkel met nauwelijks doorstroming voor je het weet koop je een test set van 1 jaar oud.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Antoinette
1000+
1000+
Berichten: 1134
Lid geworden op: 12 jan 2013 23:57
Locatie: Nieuwkuijk

Re: tetra test analyset ervaringen

Bericht door Antoinette »

als het goed is, staat er een datum op tot wanneer de test houdbaar is ;)

ik kon laatst ook zo'n koffer overnemen voor een leuk prijsje, maar toen ik navroeg bleek dat ie al ruim een jaar over de datum was :(
aardig zijn voor elkaar kost niets

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Irshad
0-200
0-200
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jan 2014 23:04

Re: tetra test analyset ervaringen

Bericht door Irshad »

stylz schreef:ik ben geen fan van testen, omdat het iedereen veel te vaak op het verkeerde been zet, dat even als opening :mrgreen:
Haha mooie (pessimistische) opening! Ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat je er precies mee bedoelt. Ik als leek denk namelijk dat waterwaarden een goede richting kunnen geven wat er wel of niet goed gaat.

Inderdaad een goeie over de houdbaarheid.. Heb direct een mailtje naar de verkoper verstuurd.
Heb trouwens al JBL strips, maar heb me laten vertellen dat druppels nauwkeuriger zijn..
Juwel Rio 125

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: tetra test analyset ervaringen

Bericht door stylz »

Irshad schreef:
stylz schreef:ik ben geen fan van testen, omdat het iedereen veel te vaak op het verkeerde been zet, dat even als opening :mrgreen:
Haha mooie (pessimistische) opening! Ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat je er precies mee bedoelt. Ik als leek denk namelijk dat waterwaarden een goede richting kunnen geven wat er wel of niet goed gaat.
Heb trouwens al JBL strips, maar heb me laten vertellen dat druppels nauwkeuriger zijn..
Ja wat ik bedoel is dat veel mensen op het verkeerde been worden gezet door een testset waar een uitkomst uit komt door fout set of eigen schuld maakt ff niet uit en dan dingen gaan doen omdat de test set zegt dat.....
Als je bak goed staat maakt dat niet zoveel uit wat de set zegt want het gaat uiteindelijk om het resultaat een mooie bak, onze basis is goed kraan water, natuurlijk is een kH en GH meting wel eens goed maar je kan van elke water bedrijf ook de waardes opvragen op het web, kost je niets.
GH en KH is een meting die hoef je maar een keer te doen bij mij is de KH uit de kraan 6 en daarmee stel ik mijn pH in om op de gewenste hoeveelheid CO2 te komen, de KH hoef ik daarna nooit meer te weten, GH idem dat verloopt niet, dus je uitgangs water blijft altijd gelijk.

ververs je b.v. 50% dan blijven die waardes redelijk kraanwatertjesachtig (mooi woord voor scrabble :lol: ), doe je EI methode dan reken je het een keer uit en dan ben je nauwkeuriger in je water waardes dan welke test set ook.
test sets zijn vrij duur, besteed dat geld liever aan water verversen dan aan testsets die onnauwkeurig zijn, voorbeeld ik had 3 nitraat meetsets van goede merken wie weet mijn fout maar die 3 waren het nooit eens, zeker testen met meerdere reagens en vage kleurschalen zijn moeilijk af te lezen en zetten je dus snel op het verkeerde been, ik kreeg rustig 5,10 en 30 PPM nitraat ja wie heeft er dan gelijk ?
Ik test in mijn bak CO2 continue, pH met een electronische pH meter, temperatuur en af en toe fosfaat met een foto meter en meer test ik al jaren niet.
met het opstarten is een nitriet meetset een goed hulpmiddel voor de rest gewoon niets doen maar wel verversen elke week of je nu EI gebruikt of niet dan is je water altijd goed en hoef je niets te meten.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Geert
1000+
1000+
Berichten: 1317
Lid geworden op: 14 apr 2013 18:10
Locatie: Delfzijl

Re: tetra test analyset ervaringen

Bericht door Geert »

Ik heb ongeveer de zelfde koffer maar dan van serra.
Ik ben nu ook begonnen met de EI methode en moet toch zeggen dat mijn tests veel lager uitkomen dan het in werkelijkheid zou moeten zijn.



Ik zou niet zo,n zelfde koffer meer kopen, Al moet ik wel zeggen dat het af en toe handig is. Maar ik denk ook als je gaan der weg met je aquarium bezig bent en je plantjes en diertjes leert kennen dat dat je test is.

Gebruikersavatar

Bertus
1000+
1000+
Berichten: 4898
Lid geworden op: 29 jan 2012 13:45
Locatie: Lopik

Re: tetra test analyset ervaringen

Bericht door Bertus »

Ik heb ook een tetra koffer gehad en was er tevreden over.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: tetra test analyset ervaringen

Bericht door Kees »

Ooit eens een sera koffer voor mijn verjaardag gehad, leuk, interessant, maar al vrij snel, niet echt meer interessant.
Moet wel met stylz mee gaan, mensen laten zich vaak teveel leiden door de uitslagen als ze zo'n test koffer hebben.
Nu moet ik wel vermelden dat ik hier een CO2 gecontroleerd systeem aan de bak heb hangen waar ik direct de Ph kan uitlezen.
Dat is ook eigenlijk voor mij, het enigste interessante, de rest merk je wel aan je vissen en aan je planten.
En by the weg, wel een stevige prijs voor zoiets, Sera heb je al voor onder de 50 euro.
Just my 5 centjes.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

lex
1000+
1000+
Berichten: 4642
Lid geworden op: 12 mei 2012 16:02
Locatie: Maastricht

Re: tetra test analyset ervaringen

Bericht door lex »

Dat is idd behoorlijk duur.
Ik zelf werk met een koffer van jbl. Ik heb geen idee of het klopt wat ik meet, maar ik ben er wel tevreden over. Als waardes veranderen kun je dat in ieder geval zien. :)
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Gebruikersavatar

TimothyHof
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2019 07:00
Locatie: Denmark

tetra test analyset ervaringen

Bericht door TimothyHof »

Aangezien je er mee dood gegooid word op de radio was ik eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van mensen hier met deze winkel.
Prijzen zijn voor 99 identiek aan Thomann.de, misschien een onderdeel hiervan?

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen overig”