beginners vertrouwen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
nanny
0-200
0-200
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2008 12:47

beginners vertrouwen

Bericht door nanny »

een paar maanden geleden was ik totaal onkundig. de liddl had een aanbieding een 80cm bak. hoera ik had nu wat om mijn energie op te richten. ik kwam op de site kreeften en garnalen en wat ik toen zag ..zo bijzonder voor mij. deze beestjes in een aqua. en al die prachtige vissen. Ik maakte een afspraak om eens te kijken. WAT KAN ER ,WAT NIET ooooo ze kunnen heel goed volgens de verkoper beginners begeleiden. Nou ja dit was een jonge ondernemer en het zag er goed uit volgens mij) ik gunde hem de verkoop.. Ik begon met de kleur grind,zij hebben zwart erin nou dan ik ook maar . een paar planten erin, een flesje aqua....van tetra plantvoeding proppen. ik naar huis , geen instruktie van belichting , temperatuur of iets dergelijks , gewoon drie weken wachten-- en dan vis erin. Ik ging vol verwachting met het test resultaat naar binnen. Mevr wat is er gebeurd? dit is niet goed. IK HAD ZO"N MOOIE NOORDZEE SCHELP SAMEN MET EEN MOOI KRUIKJE erin gedaan. Nou gelukkig nog niet met vis erin. wat moet ik doen dan ? water vervangen en nog eens dan komt u terug. dat deed ik nog niet goed ik werd er gek van. Ik kwam weer en mevr zei dat het nog niet goed was , meneer werd erbij gehaald en zei zonder een blik te werpen op mijn testresult. DIT heeft u nodig een osmose apparaat , kan het niet anders ? mevr heeft hier de test, ja dan moet ze maar watervervangen.IK KREEG HIER WAT VAN. Ik naar huis, verversen en nog eens en nog eens tot de test goed was. Hoopvol met het testresultaat ja nu MAG HET. zegt u het maar eens garnalen van 4 euro prima een schattig kreeftje mevr a12.50 en welke visjes die en die en die mijn bak mocht vol met vis en garnalen en kreeft . TRots alles met beleid zoals het moet er in gedaan. VOLGENDE dag garnalen op een na dood een dag later het kreeftje. IK BELDE MET MENEER hoe kan dit ? UW WATER IS NIET GOED MEVR. ik had gewild dat u mij dat gisteren even gevraagd had , want ik had de test bij me , en ik lees dat de test goed is .... LEES LEKKER VERDER MEVR. niets maar dan ook niets wees erop dat deze verkoper iets wist van omgaan met klanten!!!! en beestjes want wie geeft nou een beginner een bak vol levende have mee in een keer. hij heeft een zaakje in woerden dus kon ik het makkelijk afhalen........EEN BEGINNENDE ONDERNEMER HEEFT OOK VEEL TE LEREN!!!!!!!! \zo begon ik maar nu ben ik niet meer zo onwetend hoor ....veel zaken en deze vereniging en internetlezen met vallen en opstaan leer ik het. IK KIJK UIT NAAR TILBURG IN SEPTEMBER.......nanny

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: beginners vertrouwen

Bericht door Kevin »

Dat hoor je vaker ja, is ook een reden waarom er zoveel bakken op marktplaats staan. Na een halfjaar tobben houden de meeste het dan wel voor gezien met de hobby. Allemaal het gevolg van slechte voorlichting of voorbereiding en de drang om omzet te draaien als ondernemer :?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Rob Bosman

Re: beginners vertrouwen

Bericht door Rob Bosman »

Jammer van zo ervaring en zeker niet goed van deze LFS een dikke onvoldoende.

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: beginners vertrouwen

Bericht door Kees »

Jammer om zo op te starten.
Inderdaad geven vaak beginnende aquarianen met zulke ervaringen de moed op en stoppen met deze mooie hobby.
Maar degene die overblijven.....
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

mol
0-200
0-200
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 nov 2007 13:09
Locatie: noordbroek (grunn)

Re: beginners vertrouwen

Bericht door mol »

Dat soort moet je ook de nek omdraaien, hebben jullie geen topic van slechte verkopers/winkels?

Gebruikersavatar

Herman
200-400
200-400
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mar 2008 10:26

Re: beginners vertrouwen

Bericht door Herman »

Als daar een lijst van zou zijn, is dat een persoonlijke negatieve ervaring van een persoon of men zou elke dag op de stoep moeten staan om een meer gedegen/relevante beoordeling te kunnen geven.
Het zou ook kunnen zijn dat die persoon een LFS in een verkeerd daglicht probeert te zetten, om wat voor reden dan ook
Er bestaat geen enkele winkel die met opzet zijn levende have of artikelen slecht verzorgd of onderhoudt, alles zal zijn oorzaak hebben.
Een beoordeling van een aquariumliefhebber naar een winkel toe is een momentopname, en heeft niets te doen met een totaal plaatje op langere termijn. Wel heeft een handelaar de plicht, goed te zorgen voor zijn aangeboden levende have.
Maar laten aquarianen, die zich eventueel geroepen zouden voelen een bedrijf te beoordelen verre daarvan blijven. En zich bezig houden met hun eigen levende have goed te verzorgen, want geloof me daar schort nog al het een en ander aan.

Gebruikersavatar

mandyrademaker
0-200
0-200
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 apr 2008 10:47

Re: beginners vertrouwen

Bericht door mandyrademaker »

helemaal maf die mensen.... en helaas zijn het er best veel. Ik heb verderop bij mij in de straat zo'n 'prachtige' dierenwinkel, wel mooi schoon enzo en vanalleswat.... dan weet je het eigenlijk wel al hè. Daar sta ik dus in de rij voor een paar rommeltjes voor mijn levende have en voor mij staat een mevrouw met een jongetje. Hoor ik die t..t van die winkel zeggen; nou dan neem je toch overal één van.... Ik denk, waar gaat het over... Blijkt dat het jongetje niet kon kiezen uit de tropische en koudwaterbakjes dus het advies van de verkoopster; dan neem je overal 1 van. 1 tetra, 1 maanvis, 1zebra, 1 guppie, enz. Ik zeg; wat doe jij nou??????????? Dat kan toch niet? Waarom niet, zegt de t..t. Ik zeg nog; scholenvissen bla, bla, bla. Zegt ze ijskoud; Wie maakt dat uit, als die mevrouw het wil dan krijgt ze het. Ik ben maar weggegaan want wie weet is dit het topje van de ijsberg........... :evil: :evil: :evil:

Gebruikersavatar

Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Re: beginners vertrouwen

Bericht door Dante »

toch ontzettend jammer dat je het vaak hoort dat verkopers er m aar erg weinig vanaf weten allemaal...

gelukkig hebben we nu deze forums waar je alles kan nalezen en alles vragen aan mensen die wel ervaring met dit soort dingen hebben.

balen van de slechte ervaring, maar niet stoppen met de mooie hobby!

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen overig”