uw ervaring met Easy Life produkten

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

uw ervaring met Easy Life produkten

Bericht door pruts54 »

Ik gebruik voor mijn aquarium Easy life producten, profito voor de planten, algexit voor algen, maar dat heb ik zelden nodig, vorig jaar mijn filter vergeten in te steken, na 14 dagen baard-alg enz, dit product er in en de baard-alg verkleurde na 6 uur en hing slap, nog 1 keer moeten herhalen en het probleem was weg, dus niet meer nodig, ook gebruik ik zeker nooit meer dan ze voorschrijven.
Nu de vraag, ik heb Catappa-x van easy life aangeschaft, heeft hier iemand ervaring mee of is het weggegooid geld ?
Jos

Gebruikersavatar

Elwin
0-200
0-200
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 dec 2013 14:05

Re: uw ervaring met Easy Life produkten

Bericht door Elwin »

Ik ben van mening dat het veel leuker is en ook nuttiger is om echte catappa bladeren
Mijn garnalen grazen/eten er veel van.

Van easy life gebruik ik alleen profito en easy carbo. omdat ik geen CO2 toedien en andere spoorelementen/plantenvoeding.

:vis:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Re: uw ervaring met Easy Life produkten

Bericht door pruts54 »

Edwin, bedankt voor uw reactie, eerst over catappa, voor 14 dagen kende ik het nog niet, daarom mijn vraag erover, ik heb het produkt nu in huis, maar ga zeker zo eens een blad meenemen, heb me eigenlijk nooit bezig gehouden met al dat nieuws, vroeger 50 jaar terug was er malachietgroen, methyleenblauw en streptomicine voor de zweren, maar om dat ik de laatste jaren er meer over lees wil ik wel mee,eigenlijk gebruikten we de zelfde producten, enkel de carbo neem ik niet meer, enkel profito omdat ge over carbo zoveel leest dat ge het niet meer weet ( er zou vanalles achterblijven in het water dat de planten niet opnemen, daarom wou ik zeker spelen en enkel meststoffen indien nodig, mijn bak is in evenwicht als ik geen stommiteiten doe, zelfs profitto doe ik er elke week niet in, mijn planten doen het heel goed, dus over-bemesten is ook niet goed, maar eerlijk gezegd ik weet niet hoe het komt dat het zo goed gaat, zou het dan toch kunnen zijn dat het aan mijn filter ligt het is een 2217 eheim voor +- bak van 200 l eigenlijk te zwaar, en er staat nog eens een voorfilter op.
co2, ben ik over aan het lezen, maar ik heb veel planten zie het nut niet.
Jos

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen overig”