Easy-Life EasyCarbo plantenbemesting

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
adoss
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2015 17:33

Easy-Life EasyCarbo plantenbemesting

Bericht door adoss »

heft iemand ervaring met deze Easy-Life EasyCarbo plantenbemesting ? ik heb geen C02 in mijn aquarium , onze aquarium is een juwel rio 125 en er zitten z'n 30 vissen in , mijn planten groeien wel, maar niet dat je zegt jongen jongen wat doen die het goed, ik heb al kleibollentjes bij de wortels gedaan en stukjes turf maar het slaat niet echt aan. weet iemand of deze Easy-Life EasyCarbo plantenbemesting zal helpen of niet ??? alvast bedankt voor je hulp gr. :duim:

Gebruikersavatar

Tech
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 okt 2014 12:48

Re: Easy-Life EasyCarbo plantenbemesting

Bericht door Tech »

Ik kan je mijn ervaring geven maar weet niet hoeveel je daar aan hebt.

Ik heb ongeveer 2 maanden easy-carbo en profito toegevoegd aan mijn bak ( 120L gezelschaps ) en vond dat mijn planten er wel iets op vooruit gingen, maar was mijn inziens niet voldoende, ik ben toe overgestapt op de EI methode met bio CO2 wat ik zelf in elkaar geknutseld heb, en mijn planten schieten zowat de bak uit als ik ze niet iedere week bij houd.

Het is ook maar net wat je verwacht. Ik wil snel, sterk groeiende planten hebben die veel stekken opleveren zodat ik mijn bak kan vullen, maar kan me voorstellen dat dit niet wenselijk is bij een al vol beplante bak.

Als je planten mooi van kleur zijn, zonder alg aanslag en je aquarium heeft ook weinig last van alg dan zal easy-carbo op zichzelf niet veel toevoegen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
adoss
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2015 17:33

Re: Easy-Life EasyCarbo plantenbemesting

Bericht door adoss »

Bedankt voor de info, ik kan er natuurlijk wat mee want hoe meer je weet hoe beter je zelf kan beslissen over het hoe en wat nogmaals bedankt

Gebruikersavatar

Jolanda
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jan 2015 22:57
Locatie: Beverwijk

Re: Easy-Life EasyCarbo plantenbemesting

Bericht door Jolanda »

Ik gebruik zelf veel verschillende middelen als plantenvoeding, dit op advies van iemand die een echte plantenbak heeft en regelmatig stekjes heeft omdat het de pan uit groeit. Ikzelf geef ook geen co2 maar wel vloeibare voeding, dus van verschillende merken. Het gaat vaak om de bestanddelen die in elke soort zitten, de een wat meer als de ander.
De ei methode lijkt me ook wel werkzaam maar zelf nooit aanbevolen vanwege het wekelijks verversen.
Succes ;)
Bettaholic in hart en nieren!

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen overig”