NaupliStar en Osmose water vraagje.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
mich777
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:00

NaupliStar en Osmose water vraagje.

Bericht door mich777 »

Beste forumleden, ik heb 2 kleine vraagjes omtrent de NaupliStar en Osmose water.

Eerst en vooral, heeft er iemand ervaring met de NaupliStar artemia automaten ?
Ik vind er wel redelijk wat informatie over, maar heb zelf nog geen ervaring met artemia kweken wat niet moeilijk lijkt te zijn.
Zelf heb ik wat kweekjes van guppys en wil deze dagelijks hun portie artemia geven, echter ben ik enkel savonds thuis en met regelmaat zelf een hele of meerdere dagen niet. Vandaar dat ik aan het kijken ben naar soorten automaten om automatisch artemia te voeren aan mijn kleintjes.

Wat ik mij nog afvraag over de NaupliStar.
Er moet elke dag een lepel artemia in had ik gelezen. Er stond wel bij dat je best artemia van een goed merk koopt. Iemand een idee wat artemia van een goed merk is ? Eventueel een linkje naar dat product ? Nog een vraagje over artemia. Hoelang blijft deze goed ? Waarmee ik bedoel als ik 1 kweekje opzet. Is dat dan goed voor 24uur of bijvoorbeeld direct voor een hele week ?

Osmose water.

Ik heb mij vandaag een osmose apparaat gekocht met dat de hardheid van mijn water veel te hoog is. Heb in de winkel al heel wat goede informatie gekregen. Echter had ik zonet ergens gelezen dat je bepaalde dingen moet aanpassen wanneer je werkt met osmose water zoals bijvoorbeeld het voerschema.

Zijn er nog dingen waar ik moet op letten wanneer ik mijn bak zachter maak met osmose water ?

Michael

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: NaupliStar en Osmose water vraagje.

Bericht door stylz »

Ik heb goede ervaringen met artemia van het merk OSI, met de naupuli star heb ik geen ervaring.

Ik weet niet wat veel te hoog is met je hardheid, planten vinden hardwater nl wel fijn :) puur osmose water zou ik niet doen, tenzij je echt vissen wil gaan houden uit mineraal arm water.
Dan moet je er wel weer rekening mee houden dat planten in osmose water niet willen groeien, dat is ook wat je in de natuur ziet echte mineraal arme stromen hebben geen planten groei.

Ik hou altijd een 10 PPM magnesium en 30 PPM calcium aan in mijn aquarium, je kan die waardes opvragen bij je waterbedrijf, vervolgens door osmose water bij mengen kan je op de gewenste waarde komen.
Ik hoef met mijn water alleen wat magnesium toe te voegen, calcium zit hier precies op 30 PPM.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met apparatuur”