Welke vissen zwemmen in de bovenlaag?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ladii-pink
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2013 13:44

Welke vissen zwemmen in de bovenlaag?

Bericht door ladii-pink »

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag. Mijn bak is licht bevolkt met mooie cichliden, maar ik zou graag een mooie vis in de bovenlaag willen. Welke vissen kunnen jullie mij aanraden? Ze kunnen niet te klein zijn, want ik heb twee pauwogen. Een arowana is te groot voor mijn bak. (155x60x70)

Ik hoor het graag!

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Welke vissen zwemmen in de bovenlaag?

Bericht door Fabian »

Ben zelf van mening dat die pauwogen zelfs te klein zitten... Op je filmpje te zien had je veel cichliden bij elkaar. Verbaast me dat dat al goed gaat...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ladii-pink
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2013 13:44

Re: Welke vissen zwemmen in de bovenlaag?

Bericht door ladii-pink »

Ja vind je? Het aquarium heeft een inhoud van 651 liter. Heb meerdere malen gevraagd of dit goed was in de winkel en ze zeiden dat het ruim voldoende was. Ja het gaat heel goed, de pauwogen en Aequidens rivulatus denken volgens mij dat ze bij elkaar horen :P. Naar mijn mening hebben ze genoeg zwemruimte en het lijkt erop dat ze het naar hun zin hebben! Ik heb ze overgenomen van mensen waar ze in een 60cm bakje zaten.. dus dit is een stuk beter voor ze.

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Welke vissen zwemmen in de bovenlaag?

Bericht door Fabian »

Op advies van de winkel hoef je niet af te gaan... Die denken alleen maar aan winst maken, dan aan het welzijn van dieren.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ladii-pink
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2013 13:44

Re: Welke vissen zwemmen in de bovenlaag?

Bericht door ladii-pink »

In sommige gevallen is dat zeker zo, maar het gaat natuurlijk ook wat je zelf gelooft en ziet. Naar mijn mening hebben ze allemaal voldoende ruimte en zien alle vissen er gelukkig uit. En realistisch ben ik zeker, want in mijn vorige bak van 2m had ik een frontosa. Hij had ruimte zat, maar je zag dat hij zich niet fijn voelde in mijn bak en heb ik hem naar een ander aquarium gebracht waar hij zich weer prima voelde. Dus maak je maar geen zorgen hoor Fabian. Het komt allemaal goed met de visjes! :vis:

Gebruikersavatar

Rody
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 4673
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:10
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Welke vissen zwemmen in de bovenlaag?

Bericht door Rody »

Observeren van de dieren is inderdaad een heel belangrijk punt, gek genoeg kun je best wel zien of ze lekker in hun vel zitten :)

De meeste winkels gaan inderdaad voor de winst maar dat lukt ze normaliter alleen bij de beginners of de naïevelingen van de hobby.
De meer ervaren mensen weten het vaak zelf al.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
----------------------------------------------------
BubbaGump Co.
Onderwaterpret
Wijk (bij Duurstede) aan zee

Plaats reactie

Terug naar “Cichliden uit Amerika”