Zuid amerikaanse bak

Gebruikersavatar

no_mans_land
0-200
0-200
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 sep 2009 17:53

Re: Zuid amerikaanse bak

Bericht door no_mans_land »

Malawinees schreef:Dan begin ik liever met alleen oscars (want die knoop had ik al doorgehakt)en voeg ik later medebewoners toe.
je gaat schrikken hoe hard een oscar die goed en evenwichtig gevoerd worden groeien... ik hoop dat je sajica's en en plec's groot genoeg gaan zijn, als je ze der bij zet... anders kan het duur en jammer eten voor ze zijn...

mvg Dave

Gebruikersavatar

Gast

Re: Zuid amerikaanse bak

Bericht door Gast »

Goedenavond,

Ik ben het oneens met het fijt dat een bak van 150 te klein is voor een pauwoog!
Als je het berekend klopt het dat het niet gaat, maar ik heb zelf het praktische bewijs, wel moet je regelmatig je filters reinigen.
Ik heb al 20 jaar aquaria. Ben begonnen met tropisch daarna Malawi en nu Pauwoog.
Heb er zelf 6, 2 tijgers 3 rode en 1 albino, in een bak van 153 x 60 x 60 en zijn c.a. 25 cm groot.
Heb er geen probleem mee!
Ben het wel eens dat ze agressiever zijn als ze een nest gaan bouwen en als je ze eten geeft.
Ik heb geen idee of ze bijten en of ze je kunnen verwonden en daardoor laten bloeden, wel denk ik dat het geen prettig gevoel kan zijn omdat ze hun prooi met een vacuüm kracht naar binnen zuigen en daarna kraken, dit kan je overigens goed horen als je ze Hikari Gold voert, je hoort de Pauwoog dan echt kauwen net of hij een beschuitje eet.
Zijn er mensen die gewond zijn geraakt door een pauwoog? Mij niet bekend.
Hoor graag reacties!

Met vriendelijke groet,
E.R Doornkamp

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Zuid amerikaanse bak

Bericht door Kevin »

Jouw diepte en hoogte maat is 60 bij malawinees ging het om 50x50, dat scheelt wel een eindje natuurlijk.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

HolgerM
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2010 14:58
Locatie: Poortugaal

Re: Zuid amerikaanse bak

Bericht door HolgerM »

Nou op de vraag of er wel eens mensen gewond zijn geraakt door een pauwoog kan je iig melden dat ik wel eens gebeten ben door 1 van mijn pauwogen. Het was ook wel mijn eigen schuld, ik had mijn hand in de bak gedaan om wat te pakken net na het voeren en hap zij Bob. Ik kan je iig melden dat dat pijn deed en aardig bloedde. :D

Voor de rest waren het schatten van vissen ( ik had er drie ) en waren hand tam, bij het schoonmaken van de bak haalde ik ze er altijd uit en stopte ze in ons ligbad. De verhuizing was ook elke keer weer een fantastische belevenis ik stak mijn hand in de bak en ze kwamen 1 voor 1 naar mijn hand zwemmen om vervolgens er uit gehaald te worden dus niet een vis net gebruiken gewoon met de hand naar het ligbad dragen en na de schoonmaak weer terug op de zelfde manier.

Mijn pauwogen waren wel al volwassen en hadden een grootte van 35 cm, met die grootte hebben ze ook hun maximale intelligentie bereikt en kunnen ze dus ook bewust buiten de bak kijken en volgen wat daar gebeurt.
Men zegt van pauwogen dat het een van de intelligentste zoetwater vissen zijn, of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet ik heb ze tenslotte ook geen IQ test kunnen laten doen. :lol:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Malawinees
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 mei 2010 21:53
Locatie: Middelburg

Re: Zuid amerikaanse bak

Bericht door Malawinees »

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum geweest ben. De reacties op dit onderwerp waren ietwat verdeeld , ik heb een aantal maanden geleden besloten om het met de pauwogen te gaan proberen.
Heb een 6 tal jonge oscars van +/- 8cm van 2 verschillende winkels gehaald om hier uiteindelijk waarschijnlijk 1 koppel van over te houden. Ze zijn inmiddels +/- 20 cm groot, recentelijk heb ik de 2 agressiefste en slechtst in de groep liggende pauwogen gevangen en naar m'n lfs gebracht. Het gaat tot nu toe dus goed met mijn bezetting ,het enig incident wat ik heb gehad is met m'n pimelodus pictussen, deze zagen ze tot mijn verbazing na enkele maanden samen geleefd te hebben, toch als voer aan. Voor de rest gaat het dus naar volle tevredenheid. Hieronder wat foto's van de huidige bezetting.
[album]2084[/album]
[album]2085[/album]
Laatst gewijzigd door Malawinees op 11 dec 2010 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

iloncje
200-400
200-400
Berichten: 209
Lid geworden op: 17 feb 2009 18:35
Locatie: Goirle

Re: Zuid amerikaanse bak

Bericht door iloncje »

ziet er goed uit zeg
Als de tijd vliegt....vlieg mee

MP Karat 100, vis bestand:

8 vuurneon
4 luipaard danio
3 guppen (pleegkids hihi)
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken

Gebruikersavatar

HolgerM
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2010 14:58
Locatie: Poortugaal

Re: Zuid amerikaanse bak

Bericht door HolgerM »

Ze zien er geweldig uit hoor. :lol:


Plaats reactie

Terug naar “Cichliden uit Amerika”