Help wat is er aan de hand

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aurora1973
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2022 19:37

Help wat is er aan de hand

Bericht door Aurora1973 »

Hallo mede leden,

Ik ben een maand geleden aan deze leuke hobby begonnen.
Nu heb ik 2 weken geleden een tweede nieuwe bak gestart.
We hebben daar toen 1kopel Mikrogeophagus Ramirezi Electric Blue en 1 koppel Mikrogeophagus Ramirezi ”wild vang” de gewone gekocht.
Samen met 10 corydoras.
Nu waren ze erg onrustig omdat de plantgroei nog niet optimaal was in de bak “omdat we eerst voor Malawi cichliden wilde gaan” konden ze zich niet genoeg verschuilen ook al hebben we met stenen genoeg verstop plekken gemaakt.

We hebben toen onderzoek gedaan of we 1 koppel in het andere aquarium konden doen en volgens internet en medewerker dierenwinkel was dit geen probleem.

Dus de electric blue koppel verplaatst en bij mijn andere koppel 10 vuur tetra’s gedaan

Nu mijn bezorgdheid: :( :(
Sinds 2 dagen. Observeer ik dat het vrouwtje vaak alleen boven in de bak zit tegen wateroppervlakte. Ze gaat dan ook wel weer een keer de bak rond maar zit dan weer boven in. Moet ik mij hier zorgen om maken?
Kan iemand mij vertellen waarom ze dit doet?
Groetjes Brenda
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Help wat is er aan de hand

Bericht door amber98 »

Ramirezi zijn lastige vissen, zeker Wild vang hoort op een ph waarde onder de 6 gehouden te worden, om te zorgen dat ze langer leven dan een paar maanden. Dit kan de oorzaak zijn, maar ook stress, opgejaagd worden door de man etc lastig te zeggen

Plaats reactie

Terug naar “Dwergcichliden”