Re: aqua fotografie

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Xelitas
0-200
0-200
Berichten: 177
Lid geworden op: 21 okt 2007 15:51
Locatie: Arnhem

Re: aqua fotografie

Bericht door Xelitas »

Mocht je een foto willen maken van een sterk overbelichte aquarium ga dan op de positie staan waar vandaan je de foto wilt schieten. Hou dan de camera een beetje in een hoek naar beneden gericht zodat hij NIET het wateroppervlak ziet.

Zet je camera met de Witbalans ( staat vaak in het menu van de camera ) op een type TL lamp ( zijn verschillende types dus even kijken welke met de waarheid overeen komt met die op je LCD schermpje ). Zo krijg je vaak betere foto's vanwege dat hij dan het TL licht wat zuiverd.

Zet je camera ook op een Iso waarde 200 of 400 ook dat is per camera verschillend dus probeer eerst wat uit. En iets wat je in je achterhoofd kan houden.. Maak niet 1 foto.. Maar maak meerdere foto's van de zelfde positie. Er zal altijd maar 1 of 2 van de 10 goed zijn. ( met het oog op goede kwaliteit foto's )

Wat betreft de sluitertijd laat ik het aan Wikipedia over, want dat kan ik niet zo uitleggen. Maar zeker even de moeite waard om te kijken. En let vooral op de foto slideshow rechtsbovenin de hoek. En kijk dan ook even naar de sluitertijden die aangegeven worden in de foto's.

Sluitertijd ( Belichtingstijd )

Nog een nuttige link voor sommige die ook meer met Diafragma willen stoeien.
Een linkje met de Diafragmawaarde/getallen. oftewel F-getallen
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!

Plaats reactie

Terug naar “Fotografie”