Artemiaschaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
jean-paul
200-400
200-400
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 okt 2007 16:25

Artemiaschaal

Bericht door jean-paul »

Heeft iemand ervaring met een artemiaschaal (schaal die je kan kopen om artemia's te kweken)? Hoe werkt dit precies? Waar worden de eitjes in de schaal gedropt?
Groetjes, Jean-Paul

Gebruikersavatar

gschouw
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2008 17:33
Locatie: Rijsbergen

Re: Artemiaschaal

Bericht door gschouw »

De eitjes worden in de buitenste rand gegooid. In het midden zit een gat waar licht in schijnt, principe is dat de artemia's naar het licht toezwemmen. Dan kun je ze dmv het zeefje eruit lichten.

Ik heb zelf de schalen maar nog nooit gebruikt, doe het nog steeds op de ouderwetse manier met de lucht in de flessen. Moet het binnenkort toch eens proberen of het werkt, scheelt weer een paar handelingen. Maar heb al een paar maal gelezen dat het niet zo goed werkt, misschien dat iemand hier het antwoord daarop kan geven?
120Lx40Hx50D
9 L. multifasciatus
2 N. pulcher 'Daffodil'
2 J. transcriptus
5 S lucipinnis

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
jean-paul
200-400
200-400
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 okt 2007 16:25

Re: Artemiaschaal

Bericht door jean-paul »

gschouw schreef:Maar heb al een paar maal gelezen dat het niet zo goed werkt, misschien dat iemand hier het antwoord daarop kan geven?
Niemand?
Groetjes, Jean-Paul

Gebruikersavatar

Airwin
200-400
200-400
Berichten: 336
Lid geworden op: 28 mei 2008 11:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Artemiaschaal

Bericht door Airwin »

ik had zo'n soort zelfde post gemaakt http://www.aquafora.com/viewtopic.php?f=50&t=1911

ik heb ook geen idee wat nou handig is
Als opties die ik gevonden heb zijn er Sera setje ( die je ook op petfles kan gebruiken) hobby schaal of fles
Of zelf iets maken met pet fles

Volgens mij komen eitjes al uit in een glas met water als je de juiste hoeveelheid zout gebruikt .

het lijkt me wel handig zo'n schaal alleen denk ik dat het snel een vieze bende wordt omdat er verder geen beweging is .
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
jean-paul
200-400
200-400
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 okt 2007 16:25

Re: Artemiaschaal

Bericht door jean-paul »

@Airwin: Interessante topic, ik had het moeten weten : niet aan gedacht om even in topics te zoeken. :oops:
Bedankt voor je antwoord! Knutselen dan maar :lol:
Groetjes, Jean-Paul

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”