Artemia apparaat ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400
Berichten: 336
Lid geworden op: 28 mei 2008 11:26
Locatie: Zoetermeer

Artemia apparaat ?

Bericht door Airwin »

Is dit iets om te gebruiken of is er een handiger systeem dat iemand weet?

Hobby Artemia Kweekschaal ?

Ik zie genoeg over zelf knutsel dingetjes maar dat is niks voor mij .

Ik wil het gaan gebruiken voor het voeren van Lamprologus similis.
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Gebruikersavatar

Anonymous

Re: Artemia apparaat ?

Bericht door Anonymous »

Dat moet een heel simpel en doeltreffend gevalletje zijn ja ;)

ik heb zelf dit kweek apparaat.. en dat vind ik 3x niks.
Afbeelding
Het werkt wel hoor.. maar voor 3 dagen en dan moet je hem schoonmaken. en als je dat ding er uit tilt stroomt de helft van de bende er uit en zit je bak alsnog vol eitjes en schalen.

Gebruikersavatar

Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Re: Artemia apparaat ?

Bericht door Dante »

ik heb er zelf nooit mee gekweekt, maar ik begreep dat als je gewoon een willekeurige fles of bak pakt (oude colafles) en je maakt daar het zoute water is, ze net zo goed uitkomen als in die schaal. het gaat om het zoute water, de voeding en de eitjes. de schaal is meer een luxe (en dure luxe :P )

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400
Berichten: 336
Lid geworden op: 28 mei 2008 11:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Artemia apparaat ?

Bericht door Airwin »

Die schaal lijkt me wel handig . maar..
Stel mijn lamprologus similis krijgen jongen.
Ik vul die schaal en de eitjes komen uit dan kan ik ze voeren aan de vissen . daarna moet ik die schaal weer vullen? maar dan hebben ze geen eten totdat de volgende klaar zijn? of geef ik ze dan iets anders?

Of zie ik dit verkeerd?
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Gebruikersavatar

Gast

Re: Artemia apparaat ?

Bericht door Gast »

Die eitjes komen niet allemaal tegelijk uit maar over een periode van 2 a 3 dagen. Echter de 3e dag zal het ongetwijfeld een stuk minder zijn.

Het beste kan je gewoon met 2 petflessen werken en om de dag (of 2 dagen) 1 verversen zodat je altijd een portie verse artemia hebt.
Ik heb ook gemerkt.. hoe kleiner het volume is waar je de artemia op kweekt des te sneller alles weer dood is ook.

En de artemia is het voedzaamst als het net is uitgekomen en ze nog op een dooierzakje teren ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400
Berichten: 336
Lid geworden op: 28 mei 2008 11:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Artemia apparaat ?

Bericht door Airwin »

ah oke
Dus dan moet ik toch gaan knutselen :P
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Gebruikersavatar

Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Re: Artemia apparaat ?

Bericht door Dante »

doemijdiema schreef:Die eitjes komen niet allemaal tegelijk uit maar over een periode van 2 a 3 dagen. Echter de 3e dag zal het ongetwijfeld een stuk minder zijn.

Het beste kan je gewoon met 2 petflessen werken en om de dag (of 2 dagen) 1 verversen zodat je altijd een portie verse artemia hebt.
Ik heb ook gemerkt.. hoe kleiner het volume is waar je de artemia op kweekt des te sneller alles weer dood is ook.

En de artemia is het voedzaamst als het net is uitgekomen en ze nog op een dooierzakje teren ;)
als je ze langer in leven wilt houden moet je ze op het begin gaan voeren met liquizel (vloeibaar algenvoer)

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”