Visvoer

Gebruikersavatar

jari4now

Re: Visvoer

Bericht door jari4now »

Moeten er ook zijn.......ik ben gewoon niet zo handig en geduldig......ik koop ook heel inpulsief..en dals ik zelf maak dan moet ik maar af wachten wat er gebeurt.....( te ongeduldig) :oops:

Gebruikersavatar

mandyrademaker
0-200
0-200
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 apr 2008 10:47

Re: Visvoer

Bericht door mandyrademaker »

Ik heb weleens gehoord dat dierlijk vet (biefstuk, hart e.d.) niet verteerd wordt door vissen, dus erg slecht is, ook is mij het voeren van levende rode muggenlarven afgeraden omdat daar weerhaakjes aan zitten die in het darmgestel vast kunnen haken en zo perforaties kunnen veroorzaken, is dit zo???. Ik geef mijn vissen vaak een hele mossel, rivierkreeftje, garnaal (gekookt of rauw) stukje rauwe zalm of andere vis, levende watervlooien en witte mug of artemia, kreeft of viskuit, diepvries voer, soms een kluitje tubifex, erg leuk gezicht maar daar heb ik de ervaring mee dat er soms wormpjes omhoog kruipen en dan 'eng' gaan doen (eitjes leggen op de rand van de tl enzo), en verder 1xpd. granulaat, gr M.

Gebruikersavatar

Biancab
400-600
400-600
Berichten: 587
Lid geworden op: 15 mar 2008 19:17
Locatie: Lisserbroek

Re: Visvoer

Bericht door Biancab »

tubifex wordt gekweekt in riolen...dus kan je nagaan wat daar inzit..blehhh tubi zijn vaak oorzaak voor ziekteverwekkers..levende tubi dan wel te verstaan...

rode mug..ja daar heb ik wel eens van gehoord..maar ik geef het mijn visjes ook en nooit problemen mee gehad..t enige probleem is dat ze naar de bodem zakken en de vis ze niet snel genoeg opeten (niet lekker??) zodat ze in het zand/grind gaan zitten..

verder schep ik zelf levend voer uit de sloot...die ik wel eerst laat staan en goed ververs iedere keer en controleer op karperluizen..
Grtzz Bianca


*******************************************************
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Gebruikersavatar

PygoMania
0-200
0-200
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 jan 2008 21:36
Locatie: somewhere outhere

Re: Visvoer

Bericht door PygoMania »

Wij voederen de pir's; Krill, kokkels, pangafilet, scholfilet (diverse soorten visvlees dus), grote garnalen, (enkele keer) zeefruit, heel soms een stukkie kipfilet (geheel van vet ontdaan), spirulinatabletten (voor de stoelgang :lol: ) Levende feeders eigenlijk zelden tot nooit, er zwemmen wel Endlers in de tank maar die laten ze met rust. De endlers leven van voedselresten van de pir's en worden op t moment bijgevoederd met mix van GVG (sera) en fijnstofvoer (sera) en normaal color-guppenvoer, hier heb ik gewoon 1 potje van gemaakt. Verder grazen ze de rest van de dag naar algjes 8) Voor de gibby voeren we alleen wels-chips bij, die pakt gewoon het voer van de pir's mee, en geen enkele die het af durft te pakken, want die kan een flinke staartklap verwachten. We zien wel vaker de pir's vluchten voor de gibby 8) die jaagt er met volle snelheid achteraan :lol:

Btw het visvlees druppelen we met vitaminen.

Greets Dees
i'm the Bengel gotta love me!!!

Gebruikersavatar

Silvia

Re: Visvoer

Bericht door Silvia »

Hoe vaak kan ik het beste mijn L. Multifasciatus gaan voeren? Elke dag een beetje of om de dag.

De sticks raken ze niet aan. Ook heb ik mini granulaat en zojuist heb ik cichlidenmix (diepvries) gekocht.


Gr. Silvia

Gebruikersavatar

PygoMania
0-200
0-200
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 jan 2008 21:36
Locatie: somewhere outhere

Re: Visvoer

Bericht door PygoMania »

Silvia schreef:Hoe vaak kan ik het beste mijn L. Multifasciatus gaan voeren? Elke dag een beetje of om de dag.

De sticks raken ze niet aan. Ook heb ik mini granulaat en zojuist heb ik cichlidenmix (diepvries) gekocht.


Gr. Silvia
Gaat het hier om jongbroed? Dan 2 a 3x daags een beetje, dan zullen ze denk ik geen honger lijden. Artemia en fijngewreven droogvoer/vlokvoeder, dat zal er zeker wel ingaan bij de kleintjes :)

succes
i'm the Bengel gotta love me!!!

Gebruikersavatar

Silvia

Re: Visvoer

Bericht door Silvia »

Volgens mij gaat het hier om volwassen en halfwas.

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Visvoer

Bericht door Kevin »

1 a 2 keer per dag, en is een dagje overslaan mag ook best. Ze zullen op den duur best wel alles eten hoor. Is even de gewenning, begin zeker met iets wat zinkt dan pakken ze het wel als je even uit de buurt bent. Hier kregen ze regelmatig spirulina vlokken, dat vinden ze zeker lekker.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”