otocinclussen eten niet

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
wieke81
0-200
0-200
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2016 20:45

otocinclussen eten niet

Bericht door wieke81 »

Ik had 5 oto's in mijn bak zitten maar de afgelopen week zijn er 2 doodgegaan. Ik vermoed dat ze niet genoeg eten hebben. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ze eten het niet. Komkommer, courgette, algentabletjes (Tetra pleco veggie wafers). Wel heb ik 2 grote stukken hout en voldoende planten waar ze vaak op zitten maar geen zichtbare algen.
Morgen komen er nog jbl spirinula vlokken binnen, hopelijk eten ze die, anders weet ik t ook niet meer :(
Iemand nog tips?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: otocinclussen eten niet

Bericht door amber98 »

Je kunt een spirulina steen maken, er staat vast ergens op internet een recept. Otocinclussen eten vaak alleen iets wat ze "af kunnen grazen". Maar het kan ook zijn dat ze wel goed eten en dat die 2 van stress dood zijn gegaan (er gaan heel veel oto's dood. Er moeten meer dan 10 visjes worden gevangen om uiteindelijk 1 visje over te houden om aan jou te verkopen, de rest sterft aan stres of voedselgebrek nog voor ze de winkel bereikeb)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
wieke81
0-200
0-200
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2016 20:45

Re: otocinclussen eten niet

Bericht door wieke81 »

Pfff heb me net eens wat verder verdiept in het vangen van de otocinclus.. daar word ik niet vrolijk van zeg. Ik ga dus mijn uiterste best doen voor de visjes die ik nu heb maar ga zeker geen nieuwe aanschaffen!
Ben me nu aan het verdiepen in het zelf kweken van alg (waar is dat spul als je het nodig hebt!)

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”