Gedroogd voer

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MarkB
200-400
200-400
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 mar 2016 09:37

Gedroogd voer

Bericht door MarkB »

Gisteren heb ik alvast voer gekocht voor mijn toekomende vissen. :D Ik heb nu JBL kleurenvoer, nu zag ik ook nog gedroogd voer staan. Alleen dan heb je één soort in een potje, bijvoorbeeld rode muggenlarven, spirulina etc.. Is dat erg, of is het beter om gemengd te doen? Welke raden jullie aan?
Mijn bak is 60×30×30, hij groeit..
https://aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=12778

Mark

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Gedroogd voer

Bericht door amber98 »

Ik heb hier ook alles apart, zo kan ik ze afwisseling geven.

Ik geef:
Vlokken: rode, bruine, gele, groene (zitten apart)
Granulaat: spirulina, dierlijk
Gevriesdroogd: tubifex, artemia, rode muggelarven, watervlooien
Diepvries: rode/witte/zwarte muggelarven, watervlooien, cyclops, mosselvlees, Artemia, tubifex

Ze vinden de afwisseling heerlijk :) mijn goudvissen buiten krijgen ook gevriesdroogd en diepvries, die vinden dat ook heerlijk (natuurlijk zit daar ook vanalles levend in, de reden waarom vissen buiten beter groeien dan binnen) ik ben ook van plan om in de Aquariums af en toe levend te gaan voeren.

Gebruikersavatar

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 1958
Lid geworden op: 20 nov 2008 22:48
Locatie: Delft

Re: Gedroogd voer

Bericht door Stefan »

Ik heb hier mijn het-maakt-niet-uit-pot staan. Dat is een grote pot en daar heb ik allerlei soorten droogvoer in gemikt die ik over de tijd had verzameld. Ik merk dan wel altijd dat bepaalde vissen standaard voor bepaalde soorten voer gaan die ik er dan in gooi.
Maar omdat ik allerlei soorten in een keer voer kunnen ze ook kiezen en soms zie ik ze dan ook afwijken.

Verder heb ik ook nog verschillende soorten diepvriesvoer die meeste van m'n vissen zeer op prijs stellen.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”