Voor L144 kleintjes

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
JoopL
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2016 13:07

Voor L144 kleintjes

Bericht door JoopL »

Ik heb nu voor de 3e keer jonge L144 nummers, en ik wil ze deze keer graag wat langer houden dan 2-3 weken. De vorige 2 keer bleef en niet 1 over. :( Ik heb ze nu in een drijf/werp bakkie zitten. ;)

De vraag is. Welk voer kan ik die kleintjes het beste geven?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door amber98 »

Normaal gesproken blijven ze gewoon bij de oudersm deze eten ze niet op. Tenzij je vissen erin hebt zitten die zou op eten, is het beter om ze in het gewone aquarium te houden.
Je kunt ze spirulina tabletten geven, komkommer, aubergine enz. Ze houden van groenvoer en sommige kwekers geven ze wel 4x per dag te eten, wat dus ook een grote belangsting voor het filter is. Hou er rekening mee dat je L144 niet zo snel verkocht krijgt en ze soms wel 150 overlevende jongen per nest kunnen hebben.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
JoopL
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2016 13:07

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door JoopL »

Hoi Amber98,

Dank voor je reactie. Die tabletten heb ik, gaat dus helemaal goed komen. :)
Verkoop is ook niet mijn bedoeling. Ik geef ze gewoon weg, mochten deze lekker groot worden. ;)

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door amber98 »

Met niet snelverkocht bedoel ik dat er weinig belangstelling voor is, omdat ze vrij makkelijk te kweken zijn. Met weggeven zijn er misschien meer mensen die ze willen hebben, maar er is alsnog veel kans dat je met jongen blijft zitten ;)

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door Tim »

Je zou eerst moeten kijken of er een winkel is die ze allemaal van je wilt overnemen. Dan kan je er aan beginnen. Het zou zonde zijn dat je de hoeveelheid niet aan kan en niet kwijt kan. Grwtis weg geven op mp zou ik niet aan beginnen. Mensen doen er andere dingen mee dan in een aquarium stoppen voor hun hobby.

Dus kijk eerst goed of je ze kwijt kunt.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door amber98 »

Tim schreef: Grwtis weg geven op mp zou ik niet aan beginnen. Mensen doen er andere dingen mee dan in een aquarium stoppen voor hun hobby..
Dat risico is wel minder dan bij andere vissen aangezien Lnummers niet als voer gebruikt kunnen worden. (ze zetten zich vast in de keel van het roofdier, dus dan stikt de vis die je wil voeren)

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door Tim »

amber98 schreef:
Tim schreef: Grwtis weg geven op mp zou ik niet aan beginnen. Mensen doen er andere dingen mee dan in een aquarium stoppen voor hun hobby..
Dat risico is wel minder dan bij andere vissen aangezien Lnummers niet als voer gebruikt kunnen worden. (ze zetten zich vast in de keel van het roofdier, dus dan stikt de vis die je wil voeren)

Ja daar heb je gelijk in. Toch zijn er mensen die ze als proefdieren en dergelijke gebruiken.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door stylz »

proefdieren ??
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door Tim »

Er zijn mensen die verschillende testen op vissen en dergelijke dieren doen. Zoals hier eerder op het forum. iemand had het over een vis in alcohol voor een experiment. Aan zulke mensen zou ik mijn vissen niet geven.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door stylz »

Lijkt mij wat overdreven dat aquarium vissen het gevaar lopen proefdieren te worden eerlijk gezegd.

Vis in alcohol ken ik alleen van uit de Ichtyologie maar wil er nu een L144 op alcohol daar zijn er al zat van.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door Tim »

Mischien tever gezocht.

Ik houd er niet van om levende dieren gratis weg tegeven aan mensen die je niet kent.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
JoopL
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2016 13:07

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door JoopL »

amber98 schreef:Met niet snelverkocht bedoel ik dat er weinig belangstelling voor is, omdat ze vrij makkelijk te kweken zijn. Met weggeven zijn er misschien meer mensen die ze willen hebben, maar er is alsnog veel kans dat je met jongen blijft zitten ;)
Er gaan er 2 naar m'n zus, en de rest gaan naar een kennis die ze wilt hebben. ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
JoopL
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2016 13:07

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door JoopL »

@Tim,
Beetje vertrouwen in de mede hobbyist hebben hoor :)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door Linda »

Er staat hier op het forum ergens een link naar een artikel waar een proef wordt gedaan met een depressieve zebracichlide.

En ik zou liever mijn vissen gratis weggeven aan iemand die er een mooi plekje voor heeft dan ze verkopen aan iemand waarvan je niet weet waar ze terecht komen :)

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Voor L144 kleintjes

Bericht door Tim »

Linda schreef:Er staat hier op het forum ergens een link naar een artikel waar een proef wordt gedaan met een depressieve zebracichlide.

En ik zou liever mijn vissen gratis weggeven aan iemand die er een mooi plekje voor heeft dan ze verkopen aan iemand waarvan je niet weet waar ze terecht komen :)
Daar heb je helemaal gelijk in linda!
'The eye is useless, if the mind is blind'

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”